Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Gumis esete a centrírozással  E-mail

Kicsit késve, de ismét beköszöntött a tavasz. Ahogy az elmúlt években is megszoktuk, ilyenkor kezdődik a gumis szezon. A nap első sugarai kicsalják az autósokat az utakra, és elkezdődik a nagy gumiátszerelési és átverési verseny. Ki a gyorsabb – Forma 1 gumiszerelő verseny -, és ki az olcsóbb?

Mivel ebben az átszerelési és átverési versenyben – tisztelet a kivételnek – nem veszünk részt, ezért nekem mint gumiszereléssel foglalkozó szakembernek és gépkocsi tulajdonosnak nem jutott időm átnézni az ősszel lerakott alufelnire szerelt nyári gumijaimat. Kollégáim az ősszel elmosva és leápolva rakták el gépkocsim nyári kerekeit a raktárba, ahogy ez nálunk szokás. Pénteken zárás után elővettem a nyári kerekeket, a guminyomást ellenőriztem és felszereltem. Mivel tavaly nyár közepén vettem és kb. 2000 km-t autóztam velük, ezért nem ellenőriztem a centrírozását – és egyébként is már fáradt voltam. Másnap szombat reggel Tatabányára kellett mennem egy szakmai képzésre.
Reggel problémamentesen eljutottam egészen Budaörsig az M7-es autópálya bekötő szakaszáig. Itt szembesültem először a kormányrázással. Elég kellemetlen volt, mivel 95 km/h-s sebességnél már jelentkezett. Alig vártam már, hogy elérjem az M1-es szakaszát. Kb. 10 km-t kellett autóznom kemény kormányrázással 100km/h-s sebességgel. Az M1-esen gépkocsim 125 km/h-nál még rázott, úgyhogy csak egy plusz 5 km-es tartományban tudtam autózni, még betartva a közlekedési szabályokat. Délután hazaérve átöltöztem és ellenőriztem a kerekek centrírozását és a futómű beállítását. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy az összes kerékről hiányzik a súly. Mint utólag kiderült az egyik szorgalmas kollégám a ragasztott súlyokat leszedte, de sajnos nem centrírozta ki a kerekeket, gondolván majd tavasszal megcsinálja.
Az ellenőrzött 17”-os kerekek 45 és 60 grammot kértek. Tehát egy ilyen durva hibával is „problémamentesen” lehet autózni a városban. Feltennék egy költő kérdést: akkor minek is kell centrírozni „olcsó” áron, nem lehetne esetleg még olcsóbban, kihagyva a centrírozást? A választ mindenki maga döntse el.

 

Aki csak „olcsó árat” vesz az feleslegesen költi a pénzét, aki értéket vesz az pénzt keres!
Csak egyszer kell megcsináltatni a munkát, de jól!

Problémamentes autózást kívánok.

Pátkai Miklós

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Árajánlattal csak személyes érdeklődés esetén tudunk szolgálni


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz