Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Árharc az ügyfelek kegyeiért 3. rész  E-mail

A kétezres évek közepére bejött a köztudatba és nagy divat lett a 3-at fizet 4-et kap szlogen a gumipiacon. Sajnos az erős piaci nyomás hatására mi sem tudtunk akkor ez alól kibújni. Azt azonban tudni kell, hogy egy darab gumin általában 5-10% haszon van,  500.-Ft-tól  2.000.- Ft-ig . Na már most ebből következik, hogy a  4. gumit nem lehet ingyen adni.

Azaz csak egy esetben, ha a gumit vagy a terméket felárazom. De sajnos ebben az esetben ismét csak  átveréssel van dolgunk. Mivel a gyomrom nem vette be ezt a piaci magatartást, marketing trükköt, ezért elég sok ügyfelet veszítettünk. A piac ismételten kívánta és kívánja ezt az átverést.

Alkudozik a vevő az áfára? Ez egy nagyon érdekes dolog. A végén még mi fizetünk a vevőnek,  mert nálunk vásárol. Nem baj majd holnap lehúzzuk a redőnyt. Már most is szinte lasszóval kell fogni a jó szakembert. Mi lesz ezután? Ki fog beütni egy szöget a falba? Mennyiért, milyen áron? Mondhatnám azt is viccesen, hogy Gábor Áron, de inkább azt mondom , hogy bármi áron.

A másik „átverés”,  ami mondjuk a vásárlót  nem érinti mert nem a 3-at fizet 4-et kap logikán alapul, hanem egy tényleges árelőnyön. Ez pedig az internetes vásárlás. 2005 tájékán bementem egy gumis kollégához és egy beszélgetésre lettem figyelmes, amit egy érdeklődővel folytatott. A vevő érdeklődött egy olcsó kategóriás 6-7.000.- Ft-os gumira.

Az árajánlat után szóvá tette, hogy a másik helyen 30% kedvezménnyel kapható ez a gumi. Egyébként ez az ár, amit kínáltak neki , már egy korrekt piaci ár volt átverés nélkül. Ekkor nem bírtam tovább, megszólítottam és megkérdeztem tőle, hogyha azt mondom Önnek, hogy 50%-kal adom olcsóbban a gumit, akkor elhiszi. A válasz igen volt. Kicsit tovább piszkáltam és megkérdeztem, hogyha azt mondom 70%-kal, akkor elhiszi?

Ismét igen volt a válasz. Ezen a butaságon megdöbbenve tovább srófoltam a kedvezményt 80%-ig. Erre is felcsillanó szemmel igent válaszolt, mint aki már azonnal lecsapna erre a rendkívüli ajánlatra. Ezek a kedvezmények csak a mesében létezhetnek, mivel csak egy kitalált dolog. A valóságban ilyen nincs.

A következő eset: amikor a kedves vásárló a multi húspultjánál megkérdezi az eladót, hogy „az a hús akciós”? A válasz „nem” volt, mire a vásárló odébb állt. Biztos vagyok benne, hogy ugyanez a hús másnapra már akciós volt. Tehát már megint nem az ár a lényeges, hanem az akciós szó. Ugyanez előfordult szintén a multinál, hogy egy márkás likőrt akciós áron hirdettek.

Tolong a tudatlan vásárló, hogy akkor ő most gyorsan kettőt vesz, mert ez a világ legjobb üzlete. Csak elfelejtette kiszámolni, hogy fajlagosan jóval olcsóbb, ha nem az akciós kiszerelést veszi , hanem a normál áru nagyobb üveget. Átverés a köbön.

Tényleg ez kell nekünk, Önöknek? Bízom benne, hogy nem.

Pátkai Miklós

2013

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Árajánlattal csak személyes érdeklődés esetén tudunk szolgálni


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz