Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Árharc az ügyfelek kegyeiért 5. rész  E-mail

Egy időben zöldkártya méréssel is foglalkoztunk, amíg a vizsgáztató helyek privilégiuma nem lett. Beálltunk az autóval a mérésre, melynek első lépése volt, hogy kihúztam az olajszint jelző pálcát és az csont száraz volt. Ennek a helyére kellett egy hőmérőt bedugni, ami az olajba belógva mérte a motor üzemi hőfokát mérés közben. Már elindultam egy liter olajért, amikor szóltak, hogy sztornó az egész mérés, mert drága az olaj.

Az autó jobb oldalán ülő szőke cicababa kérdezte, hogy meg tudom-e csinálni a mérést hőmérő nélkül. Mondtam neki, hogy persze, majd odamelegítünk egy öngyújtóval, hiszen ettől még jó lehet az autó. Motoszkált bennem a kis ördög, és levettem az olaj betöltő sapkát, hogy belenézzek a motorba. Hihetetlen állagú, fogkrém sűrűségű olajat láttam.

Folyékony olaj helyett olajiszap volt a motorban. Mindehhez tudni kell, hogy az autó 90.000 km-s futást jelzett. Felhívtam a figyelmüket, hogy ez nagy probléma, mert a motor igen hamar tönkre mehet, mire az anyósülésen ülő szőke tartozék azt válaszolta, hogy magának mi köze hozzá. Hát először köpni-nyelni sem tudtam, azután szerényen megjegyeztem, hogy a mi szervizünkben minden feltárt hibát közlünk az ügyfelekkel.

Ez egy kicsit ahhoz hasonlítható, mintha valaki elmenne a fogorvoshoz vagy a nőgyógyászhoz egy általa észlelt problémával, és az orvos jóindulatúan jelezne neki egy másik sokkal nagyobb bajt is, ő pedig elküldi a francba, hogy mi köze neki hozzá. Valószínű, hogy ez az ügyfél is kívánja az akciós árat, nem ritkán akár átverve is. Talán ez a következménye az olajsárnak is a kocsijában. Sajnos nem egyedi ez az eset, mindkét nemnél már többször tapasztaltam.

Egy másik eset kapcsán bejött szervizünkbe a „mi autónk”, egy Suzuki Swift gumiszerelésre. Jó szokásunkhoz híven munkavégzés közben az egyik kolléga gyorsan megmérte a gépkocsi fékfolyadékának forráspontját. 150 C-ot mértünk, a biztonsági határérték 180 C, az új fékfolyadék csere után 240-260 C-os. Jeleztük a gépkocsi tulajdonosának, hogy cserére szorul a fékfolyadék, aki nagyon meglepődött, mivel egy hónapon belül volt a márkaszervizben, és ott kifizette a csere költségét.

Bebizonyítottuk neki egy használt és egy új fékfolyadék megmérésével, hogy bizony azt nem cserélték le neki. Egy ilyen mérőműszer 250.000.- Ft beruházás, de lehet kapni a piacon 8.000-10.000.- Ft-os saccolókat is, ami ügyfélkábításra nagyon megfelelő. Ügyfelünk visszament a márka-szervizbe jelezve a problémát, ahol is úgymond a szeme láttára „lecserélték” a fékfolyadékot.

A kezébe nyomták a maradék fékolajos flakont, hogy azt nyugodtam bevizsgálhatja. Kérdeztem tőle, hogy a kerekeknél is kiengedték a régi fékfolyadékot, mire azt válaszolta, hogy nem, csak a tartályban. Ismételten átverték! A végén mi cseréltük le neki szakszerűen, ahogyan azt kell. Annak ellenére, hogy korrektek voltunk és figyelmeztettük, többet nem jött. Lehet, hogy neki is jó volt úgy ahogy volt. Akkor mi minek fejlesszünk, mi értelme van méregdrága eszközökbe,műszerekbe beruházni, ha senkit nem érdekel, hogy mit kap, csak olcsó legyen.

Már tizenéves koromtól megfertőződtem benzingőzzel, mondhatnám, hogy az ereimben is benzin folyik. Tehát nem tudom, de nem is akarom magam megerőszakolni, hogy átvegyem ezt az elveimmel homlok-egyenest ellenkező játékszabályt. Továbbra is precíz és minőségi munkát kívánok kiadni a kezemből, és erre kérem munkatársaimat is. Ezzel egy kicsit úgy érzem szélmalom harcot vívok a jelenlegi erkölcsi morállal.

A gépkocsi üzemeltetése során „filléres” tétel egy jó minőségű levegőszűrő. Arra kértek, hogy ezt is oldjuk meg akciós áron. Hát ezt meg hogy lehet megoldani? Fújjuk ki levegővel? Hurrá, spóroltunk 2.000.- Ft-ot vagy esetleg a legújabb gépkocsikba max. 5.000.- Ft-ot a garantáltan ellenőrzött prémium termékkel.

Sebaj, majd egy kicsit több port nyel a motor. Az már csak hab a tortán, hogy a szívócsőben lévő légmennyiség mérő hamarabb tönkre megy, mivel a szűrőn átjutó por folyamatosan bombázza. A veszteség így csekély 50.000-100.000.- Ft, ami az alkatrész ára. Ha pedig gyújtógyertyát sem akar cserélni valaki egy benzines autóban kb. 10.000.- Ft-ért 40e km-ként, majd akkor döbben rá, hogy kellett volna, amikor gyújtótrafót kell cserélni kb. 40.000.- Ft-ért vagy katalizátort 30-100.000.- Ft-ért, mert a sokat használt gyertyák tönkreteszik.

A mai modern autók zöménél úgynevezett környezetbarát olajszűrőt használnak. Ez azt jelenti, hogy csak a papírszűrőt kell cserélni, elhagyták a feltekerős fémházat. Ebből kifolyólag látjuk a problémákat olajcserénél. A papírbetét a túlzott hőtől, ami az olaj túlfuttatásából és a szűrő gyenge minőségéből adódik, darabokban, összetörve található a helyén. Vagyis már rég nem látja el a feladatát, hogy az olajat megszűrje. Fokozott motorkopás az eredménye.

Több százezer forintos kár lesz a következménye. Árverseny kell? Lehet, de akkor számoljunk a járulékos költségekkel is. Jó lenne, ha már felébredne a magyar autós társadalom, hogy ez már nem a Zsigulis korszak. Ez ma már kőkemény csúcstechnika.

Egy másik példa: ha nem cserélnek a dízel autóban gázolajszűrőt 5.000-20.000.- Ft-ig, akkor később adagolót vagy porlasztót kell cserélni 300.000-1.000.000.- Ft-ig. Ha mindig van Önnek ennyi fölösleges pénze, és nem számít, hogy mennyibe kerül az utólagos javítás, akkor Ön egy kifejezetten boldog, sikeres ember, és ne vegye figyelembe, amit az imént írtam.

Biztosan ismerik az Opel reklámot, amelynek az a szlogenje, hogy „egy négy éves nem érdemel ugyanolyan figyelmet, pedig kevesebbe kerül, mint gondolná ? Idősebb autók számára kedvezményes szerviz 4+ ajánlatok az Opel márkakereskedéseknél.” Ebben a reklámban kiemelten hangsúlyozzák az olcsó olajcsere árat, és azt, hogy 10W40 GM olajjal történik az olajcsere 10.000.- Ft alatti áron.

Megjegyezném, hogy az Opel Astra H 2004-ben jelent meg, és már bőven túl van a négy éves koron, ennek ellenére csak szintetikus 5W30 olajjal lenne szabad használni 15-20e km-ig. Természetesen ez az olaj drágább. Abban az esetben, ha 10W40 kerül a motorba, és nem hívják fel a gépkocsi tulajdonos figyelmét a lecsökkent csereperiódusra, akkor ez is átverés.

A fél szintetikus olajjal max. 10e km-t tehet meg az autó, ellenkező esetben az olaj megég, iszaposodik és motorkárosodás keletkezhet. Egyébként pedig el kell felejteni , hogy egy olajcserével 30.000 km-t lehet autózni a városban, mert van egy természetes fogyás és iszaposodás is, ami utántöltést kíván.

Ha nem figyel oda az autós, és belemegy egy ki az olcsóbb árharcba, akkor szemrebbenés nélkül beleöntik neki a 10W40-es fél szintetikus olajat, csak hogy ott maradjon a szervizben a munka. Biztosan ismerik azt a mondást, hogy sok az eszkimó és kevés a fóka.  Ebben az esetben az „eszkimó” bármit hajlandó megtenni az autós fókáért csakhogy becserkéssze. Az nem számít, hogy ez a későbbiekben a fókának rossz lesz, és  a fóka is vásárra viszi a bőrét. Sajnos a fóka is sokszor keresi az eszkimó barátságát.

A márkaszervizek az elmúlt években kiváltságos helyzetben voltak és a költségeik miatt relatív magas áron dolgoztak- valószínűleg mindenki tudja vagy hallotta, hogy milyen minőségben. Most hogy romlott a helyzet, jelentősen csökkentették az áraikat.

Önök szerint, ha a magas áron nem végeztek tisztességes munkát, tisztelet a kivételnek, mert mindenhol vannak becsületes szakik, akkor a csökkentett áron vajon mitől lesz jobb a munka? Semmitől! Sajnos az előbb leírtak a független szervizekre is igazak.

Pátkai Miklós

2013

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Árajánlattal csak személyes érdeklődés esetén tudunk szolgálni


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz