Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Szakszerű fékjavítás egy becsületes szervizben  E-mail

Tudtad, hogy a fékfolyadék csere hiánya balesetveszélyes?

Amikor fékezel, és a pedált lenyomod, akkor ezt a folyadékot nyomod össze. Ennek hatására a rendszer végén lévő dugattyúk elmozdulnak, a fékbetét nekinyomódik a tárcsának vagy a dobnak és a súrlódás következtében kialakul a fékhatás, ami hőképződéssel jár.
A hő pedig mint tudjuk felforralja a különböző folyadékokat, pl.  a konyhában főzés során a vizet.

Na, ez az a pont, amikor az autód fékje életveszélyessé válik.

Miért? Ha kíváncsi vagy rá, akkor elmondom.

Egy új fékolaj  forráspontja  ( pl. a DOT 4-es ) általában 250-260 °C. A lekötött nedvesség hatására  ( pl. 3%-os víztartalom ) ez az érték 2-3 év alatt lecsökken 180 °C alá, ez alatt balesetveszélyes lesz. Ez az érték a biztonsági határ, ami alatt cserélni kellene a fékfolyadékot!  KIHANGSÚLYOZOM, HOGY CSERÉNI KELLENE, de ez az esetek többségében nem történik meg.

A tulajdonos nem tudja, a szervizek pedig  meg sem említik ennek a fontosságát és sokszor el sem végzik ezt a munkát. Vagy pedig egyszerűen csak a tartályban cserélik le és átvernek , ami annyit ér mint  halottnak a csók. A kerekeknél pedig, ott ahol a legfontosabb lenne nem cserélik le.

Egyszer csak egy intenzív erős vagy tartós lejtőn való fékezés hatására váratlanul beesik majd a fékpedál, nem jelez, nem kiabál előtte, hogy baj van. Ezért is hívom egyszerűen csak néma gyilkosnak a fékfolyadékot.

Miért eshet be a fékpedál?

Azért mert fékezés közben óriási hő keletkezik a féktárcsa képes felizzani és a fékfolyadékban lévő víz, gőzbuborék formájában kiválik. És mint azt a fizika órán tanultuk a gőz egy összenyomható „folyadék”. Ilyen egyszerű a dolog.

Profi, Ate fékfolyadék tesztelő műszerünkkel szervizünk díjmentesen ellenőrzi a fékfolyadék állapotát.

Műhelyünkben mértünk már 110 °C–os fékfolyadékot is autóban. Ez már majdnem a vízzel egyenértékű, ami azt jelenti, hogy nagyon hamar  felforr és a fékpedál lenyomásakor egyszer csak nem tudsz majd megállni, mert beesik a pedál.

Ezért kell évente ellenőrizni a fékfolyadékot és maximum 2-3évente lecserélni.

Egy régi ügyfelemnek van egy Opel Speedster autója, és időnként kijárogatott a Hungaroringre hobbiból „versenyezgetni”. Egyik alkalommal rémülten felhívott telefonon, hogy baj van. Beesett neki a fékpedál az egyik kanyar előtt és majdnem totálkárosra törte az autóját a gumifalnál. Remélem, hogy az eddig leírtak alapján már sejted, hogy mi lehetett a hiba. Hát a fékolaj!
Lecseréltük neki  a fékfolyadékot és azóta is boldogan rója a köröket.

Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók min. 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik.
Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!

És akkor még nem is említettem Neked , hogy ezzel a karbantartással  azon túl , hogy mindig biztonságos lesz az autód , MÉG PÉNZT IS SPÓROLHATSZ!

Ha szeretnéd tudni, hogy mennyi fölösleges kiadást megspórolhatsz a fékfolyadék cserével, olvasd el a cikk következő részét!

2. rész

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Árajánlattal csak személyes érdeklődés esetén tudunk szolgálni


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz