Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Szakszerű fékjavítás egy becsületes szervizben II.  E-mail

Szeretnéd tudni, hogy mennyi fölösleges kiadást megspórolhatsz a fékfolyadék cserével?

Nézzük a rossz oldalát a fékfolyadék csere hiányának, amivel eddig nem foglalkoztál  és amiről úgy gondoltad, hogy egy szükségtelen rossz.  Úgyse érzel még semmi hibát, akkor meg minek fizetnél érte? Biztos megint csak egy lehúzás és különben is minden autószerelő csak át akar verni. Ez volt a múlt az eddigi rossz tapasztalatod, de nálunk ettől nem kell tartanod.

Ha a fékfolyadék cserét nem végzed el időben, akkor átmenetileg megspóroltál a kocsi 9éves koráig 3db cserét kb. 24.000 Ft értékben, miközben az autóddal mentél kb. 100-120ezer km-t. A csere hiánya miatt a munkahengerek berozsdásodnak és beszorulnak. A szoruló munkahengerek miatt a fékbetét folyamatosan hozzáér a féktárcsához és a dobhoz, ezért fokozott idő előtti betét és tárcsakopás keletkezik. A fékpedál nyúlóssá válik és nem adagolható pontosan a fékerő.

Akár 50%-al is lecsökkenhet a használati idő, ami idő előtti jelentős kiadást okozhat.
Ha pedig több év után eszedbe jut lecserélni a fékfolyadékot akkor ismét egy váratlan és jelentős kiadással szembesülhetsz. Ami a problémát okozhatja az a következő: a cseréhez meg kell lazítani a munkahengereknél lévő légtelenítő csavart, itt kell kipumpálni a régi használt fékfolyadékot.  Mivel évekig nem volt meglazítva, ezért nagy esély van rá, hogy a lazításnál beszakad. Opel  hátsó dobféknél 100% hogy beszakad, mivel alumíniumból van a munkahenger, és mint tudjuk a vas és az alumínium nem igen szereti egymást. Ha viszont ez az icipici légtelenítő csavar beszakad, akkor sajnos csak a munkahenger cseréjével orvosolható a baj.

Ez viszont megint egy váratlan és jelentős kiadás.

Hátsó fék idő előtti cseréje. Normális esetben átlag 150ezer kilométernél  lenne esedékes a komplett csere, de a mi esetünkben a fokozott kopás miatt félidőnél kell költenünk kb. 60-70.000.Ft-ot a cserére. Ha viszont csak a munkahenger cserét számolom, az is kb. 25-30.000.Ft váratlan kiadás.

Bármelyik összeget számolom, mindegyik egy váratlan és többlet kiadás mintha apránként folyamatosan karbantartottad volna az autót és időben cserélted volna a fékfolyadékot. És akkor még nem is említettem, hogy az autód soha nem volt biztonságos a vizes fékfolyadék miatt.

Következtetés: a megelőző rendszeres karbantartás kevesebbe kerül és mindig biztonságos lesz az autód. És még egy lényeges dolog, hogy elkerülöd a váratlan jóval nagyobb kiadást és így több tízezer forintot is megtakarítasz.

 

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Árajánlattal csak személyes érdeklődés esetén tudunk szolgálni


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz