Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Miért nem éri meg neked, ha Te hozod az alkatrészt?

Tudjuk, hogy mindenkinek van egy mutyi haverja akinek „minimum” 50-60% kedvezménye van – több mint nekünk! – és az alkatrésznagykerben, vagy a neten vásárolja az áfa csalt alkatrészt. Az emberek többsége nem tudja, hogy mit indítottak el az alkatrész kereskedők azzal, hogy a betérő vevőik részére legyen az bárki, ismerős vagy ismeretlen kedvezményt adnak az alkatrészek árából.

Ez egyrészt abból adódik, hogy a multi cégeknél szokássá vált, hogy „mindenből” kedvezményt kell adni –ez sokszor pedig átverés – hogy a termék jobban fogyjon. Másrészt pedig egyeduralkodók akarnak lenni az alkatrészpiacon, letörik az árakat még esetleg veszteség árán is.

Ez a magatartás mára annyira elharapózott, hogy az a vevő is kap kedvezményt, akinek egyébként eszébe sem jutna kérni. Az, hogy a termékek így gyakrabban olcsóbbak, mint évekkel ezelőtt voltak, tudjuk hosszú távon nem járható út.

A gyártók, szolgáltatók csak úgy tudnak olcsóbb terméket előállítani, ha gyengítik a minőséget. Ezt pedig egyikünk sem akarhatja, ezzel ugyanis gyakrabban kell ugyanazt az árut megvenni, hiszen az élettartamuk is lecsökken.

Az a vevő, aki ma csak azt látja, hogy minden olcsóbb, mint a valódi ár, ne gondolja, hogy ugyanazt kapja, mintha teljes árat fizetne érte. Ezt a legegyszerűbben azzal lehet magyarázni, ha a szolgáltatás színvonalára vetítjük le a fentieket.

Mikor egy szerviz kikalkulálja a bevételeit, akkor az a munkadíjból és az alkatrész utáni kereskedelmi árrésből áll össze. Ha ebből a bevételből kiesik az alkatrész haszon, mert hozzák, akkor három dolog közül választhat. 1. Munkadíj árat emel vagy 2. bezár, mert csődbe megy vagy 3. egyszerűen csak hanyag silány munkát végez. Az utóbbit végzi a szervizek jelentős hányada sajnos.

 

Te hogy végeznéd a munkádat, ha a cégednél ahol dolgozol a vásárló vinné az anyagot, esetleg a tudást is?

És ezért a munkahelyeden csökkenne a bevétel 30-50%-al, ami kihat majd a fizetésedre. Tehát neked is ennyivel kevesebbért kell majd ugyanolyan szakszerű és lelkiismeretes munkát végezned. Ugyanolyan lelkes lennél? Ugyanolyan jól végeznéd a munkádat továbbra is? Nem hiszem.

Nézzél körül, hogy milyen sokan szidják az autószerelőket. Szerinted miért?
Hozott alkatrész = átverések és rossz minőségű munkavégzés > futószalagon végzett mennyiségi munka.

Maga a munkadíj egy nem összehasonlítható munkafolyamat tartalmaz. Van, aki alapos, van aki felületes, van olyan szerviz ahol a legmodernebb eszközökkel és szerszámokkal dolgoznak a szerelők és van ahol több évtizedes rutinnal végzik a munkát.

Szervizünk munkadíjai úgy vannak megállapítva, hogy ahhoz hozzátartozik az alkatrész árrés is. Ennek hiánya a tartós működést, fejlődést veszélyezteti és végső soron a szolgáltatásunk, munkavégzésünk színvonalát is rontaná, aminek Te lennél a károsultja. Éppen ezért nem vállaljuk a munkát hozott alkatrésszel, mivel mi a minőségi szolgáltatásra és az odafigyelésre helyezzük a hangsúlyt.

Tőlünk nyugatabbra a sógoroknál 12% az alkatrészhaszon, de a munkadíj viszont nagyon magas. Lehetne adni haszon nélkül is full-full extra akciós kedvezménnyel az alkatrészt, de ebben az esetben a hiányzó összeggel meg kell emelni a munkadíjat. Tehát a megrendelő ugyanannyit fizet, csak másképp van tálalva, vagy esetleg bevállalja a fent leírtakat a felületes munkavégzést. Csak akkor ne szidjuk már a szakmát, hogy milyen.

 

Öt szempont, amiért jobban jársz, ha ránk bízod az alkatrészbeszerzést

1. Mi szakértőként sokkal jobban tudjuk, hogy milyen alkatrész kell az autódba. Elsősorban a prémium terméket kínáljuk, de választhatod az olcsóbb verziót is.

2. Ha te hozod az alkatrészt és nem csereszabatos a kiszerelttel, tehát nem beépíthető, akkor az állásidő költsége pluszba Téged terhel (néha még mi is mellényúlunk az alkatrésszel, de ilyenkor ez a mi költségünk).

3. Ha ránk bízod az alkatrész beszerzést, azzal csökken a szervizelésre szánt várakozási idő. Egy helyen megoldjuk a problémádat, nem kell Neked ezzel bajlódnod és több helyre szaladgálnod.

4. Lényeges szempont a garancia kérdése. Ha Te hozod az alkatrészt, akkor neked lesz macerás és bonyolult egy esetleges alkatrészhiba miatti garanciális csere. Ez ráadásul hosszadalmas lesz neked.

5. A garanciális elbírálás általában több hétig is eltarthat, mire az alkatrészgyártó jóváhagyja a cserét.

 

Ha az alkatrészt mi biztosítjuk neked:

- akkor az esetleges garanciális ügyintézést mi intézzük helyetted.

- az alkatrész kereskedő partnereként sokkal nagyobb rutinnal segítünk ezen a problémán.

- nem kell még egyszer kifizetned a munkadíjat, ezt a költséget szervizünk átvállalja


Pátkai Miklós

2014.03.25.

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Árajánlattal csak személyes érdeklődés esetén tudunk szolgálni


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz