Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Klímaszerviz

Autóklíma

Autóklíma azaz autó klíma javítás szerelés Budapest autóklíma töltés és autó hűtő illetve autó klíma tisztítás és autó klíma töltés Budapesten az Autó Pátkainál, ahol autóklíma szerviz és autó klíma javítás illetve gépjármű felni és lengéscsillapító illetve ablaktörlő csere. Autóklíma szervizelés azaz autóhűtő csere és vizsgálat, autóklíma tisztítás és autóklíma feltöltés szükség esetén autóklíma kompresszor illetve utólagos autóklíma vizsgálata, autóklíma Budapest és autóalkatrészek beszerzési áron való beszerelése, autóklíma Budapesten ahol az autóklíma javítás és autóklíma szerelés illetve autóklíma tisztító berendezések használatával illetve az autóklíma karbantartás és autóklíma feltöltés által elér magasabb hűtő teljesítmény illetve autóklíma Budapest és autó felni, olajcsere végzése.

Szeretnél egészségesen autózni a nyári klímaszezonban?

Gondolom Te is tapasztaltad már, hogy egy hosszabb leállás után a klímát bekapcsolva büdös szag áramlik az utastérbe.

Vajon mi okozza ezt a büdös szagot?

A büdöset az elpárologtatón maradó nedvességben, poros szmötyiben elszaporodó gombák és baktériumok okozzák. Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, gombák és más mikroorganizmusok számára.

Hogyan  kerülnek a rendszerbe ezek a nem kívánt vendégek?

Sajnos igen egyszerűen: a működés alapvető velejárói. A hideg hőcserélő egységen – a műszerfal alatt található – átáramló kinti meleg levegő lehűl, mielőtt az utastérbe kerül. A levegő lehűlése következtében a műszerfal alatti hűtőn lecsapódik a pára, majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá.

Ez a működés természetes velejárója ,ezért is van a forró napokon víztócsa a járművek alatt. A pára egy része viszont ott marad az elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem kívánt élősködők szaporodásának.
Ezért ha nem figyelünk kellően, akkor többféle nyavalyát szedhetünk össze a légkondicionálótól.

A rendszeres fertőtlenítés hiányában a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat is kiválthatnak. Így fordulhat elő, hogy a klímatizált autóban utazás közben tüsszögéssel, köhögéssel, szemgyulladással küszködünk. Ezek a tünetek a gyerekeket és a legyengült szervezetű időseket sokkal jobban megbetegíti.

Az autóban lévő klíma a komfortérzet növelésén túl egy fontos biztonsági dolog. A nyári kánikulában amikor az ember agya szinte felforr a hőségtől, akkor a vezetés közbeni reakcióidő csökkenése miatt jelentősen megnő a balesetek kockázata. Ezért lett ma már fontos az autókban a  klíma és ezért lett széria felszerelés a legtöbb típusnál.

Ahogy az autó más egységei ,úgy ez a rendszer is időszakos szervizelést igényel, azért hogy az egészségünket és a természetes környezetünket ne károsítsuk.

 

Autóklíma

 

Milyen karbantartásokat kell elvégezni a klímán?

Tömítetlenségek miatt a hűtőközeg, „klímagáz” a környezetbe kerülhet. Nem is beszélve arról a kellemetlen  illatról, amely a gépkocsi utasait is meglepheti, amikor tavasszal a klíma bekapcsolásakor egyre intenzívebb irritáló szaggal jelentkezik.

A megfelelő komfortérzet eléréséhez és az egészséged érdekben szükséges, hogy az autó klímarendszere hibátlanul működjön. A klímarendszerek általában évente hűtőközegük 10-20%-át veszítik el, ami jelentősen befolyásolja működésüket.

Ha az alábbi tüneteket tapasztalod  keress fel bennünket:

  • Poshadt, dohos, kellemetlen szag
  • A klíma bekapcsolásakor zajos hang
  • Nem kielégítő a hűtés
  • Zajos a klímarendszer – csörgő, zörgő hang a műszerfal alól

Milyen megoldások léteznek a fertőtlenítésre? Több módszer közül is választhatunk:

  • Ózonos fertőtlenítés – ezt az uszoda technikában is alkalmazzák, a klóros fertőtlenítésnél sokkal erősebb. Készülékünk egy 25nm-es helység fertőtlenítésére is alkalmas. Tehát biztos lehetsz benne, hogy ehhez képest az autó belsejének fertőtlenítése gyerekjáték ennek a gépnek.
  • Ultrahangos fertőtlenítés - a készülék 5 mikronra porlasztja a hatóanyagot és így juttatja be mindenhová a műszerfal alá
  • Direkt fertőtlenítés – sűrített levegős szondával 5-6 bár nyomással közvetlen közelről lemossuk a belső hűtőt. A  fertőtlenítőszer nem csak elpusztítja, hanem a nagynyomás hatására gyakorlatilag el is távolítja és lemossa a szennyeződést.
  • Ezenkívül léteznek még különböző olcsó spray-k, habok 2-3ezer forintért, amiket mi csak közérzet javítónak hívunk. Ezeket a gyenge hatékonyság miatt mi nem javasoljuk és nem is alkalmazzuk. Tudod az olcsó húsnak híg a leve mondás itt is igaz.

Tipp.: a klímarendszer hosszantartó működése érdekében télen is kapcsold be 2-3hetente a klímát pár percre. Ezáltal csökkentheted a gáznak a szivárgását, mivel a gumitömítéseket olajosan tartod és nem tudnak kiszáradni. Egyébként pedig a párát is sokkal hamarabb leszárítja a szélvédőről ha ősszel és télen is használod.

Milyen gyakran kell elvégezni a fertőtlenítést?

Amennyiben egy rendszeresen karbantartott klímáról beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve – a javasolt időtartam fél évtől egy évig terjedő időszak. A javasolt időszaktól el lehet térni. Itt az egyetlen „diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet.
Azért a szimatolással óvatosan bánjuk, mert szakmai ártalomként sikerült beszereznem egy jófajta tüszős mandulagyulladást annak ellenére, hogy már gyerekkoromban kivették a mandulámat.

Az utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje:

A csere elvégzése a hűtő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 10.000-20.000 km között. Nagy mértékben függ a használat módjától.

Klímatöltés menete:

  • amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e szivárgás - ha megtartja a 18-20baros próbanyomást fél órán át akkor a rendszer gáztömörnek minősül
  • hűtőrendszer vákumolása (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges) ha ez nem kellően alapos akkor idő előtt kilyukad a hűtőd.
  • hűtőközeg feltöltése számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból
  • olajpótlás
  • UV színezőfesték az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolására
  • klímarendszer ellenőrzése működés közben

 

Áraink:

  • Nitrogén nyomáspróba:– ilyenkor csak azt ellenőrizzük, hogy lyukas e a rendszer: 3.000Ft
  • Nitrogén nyomáspróba és szivárgás keresés : 7.000 Ft-tól
  • Klímatöltés:
    • 800gr hűtőközegig: 10.000 Ft
    • 801-1400gr hűtőközegig: 13.000 Ft

  • Fertőtlenítés:
    • Ózonos fertőtlenítés: 6.000 Ft
    • Ultrahangos fertőtlenítés: 7.500 Ft
    • Direkt fertőtlenítés: 10.000 Ft

 

Pátkai Miklós

2016.03.21.

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Telefonos árajánlat kérése esetén, csak tájékoztató árral tudunk szolgálni. Amennyiben pontos és részletes árajánlat érdekli Önt, legyen szives személyesen felkeresni minket.


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz