Az összes kulcsszó: kipufogó lambda szonda kipufogó klinika zöldkártya féktárcsa műszaki vizsga műszaki vizsgáztatás műszaki vizsga díja hengerfej zöldkártya ára diagnosztika autóklíma olajcsere olajszűrő kuplung ékszíj ablaktörlő vezérműszíj ablaktörlő lapát levegőszűrő felni alufelnik felnik acélfelni lemezfelni alu felni gumiabroncs gumiszervíz abroncs gumiabroncsok autószerelő fék autóalkatrész autóalkatrészek szélvédő autójavítás autószervíz autó javítás féltengely fékbetét lengéscsillapító
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.+36-1-261-2290
Olajszerviz

Olajszűrő

Olajszűrő és olajcsere Budapeste olajszűrők és olajcsere periódus meghatározás pollenszűrő cseréje és a felni szervizelések, autóalkatrészek beszerzési áron és lengéscsillapító vizsgálat. Olajszűrő vizsgálata és gépjármű olajcsere Budapesten az Autó Pátkainál precízen gyorsan pontosan olajszűrők és üzemanyagszűrő utólagos autóklíma beszerelés és ablaktörlő kar illetve autó felnik javítása és autóklíma illetve alufelni.

Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos működése szempontjából. A motorolaj szempontjából a városi üzemeltetés a legextrémebb terhelést jelenti. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km-esek) a hideg-indítások – ha minimálisan is – hígítják a motorolajat, főleg a benzin üzemű gépkocsiknál. Ez esetben az olaj kenőképessége romlik.

Olajcsere olajszűrő


Amennyiben romlik az olaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás és a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap és a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek. Az iszap hatására az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterbe égetve az olajat... és ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja.

Hidrotőkés motoroknál – pl. az Opelnél – a hidrotőke a szelephézagot állítja. Ha eliszaposodik, kb. 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás csak a felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor a katalizátort és a lambdaszondát károsítja, nem beszélve a megnövekedett üzem-anyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémát okoz. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának.

 

Motorolajokkal szembeni elvárás

  • Korrózió védelem, az oxigén távoltartása
  • Alacsony legyen a párolgása
  • Csökkentse a súrlódást
  • Üzemanyag takarékosság – FE (fuel economy) főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák
  • Növekvő olajcsere periódusok – nagyobb teljesítményű olajokra van szükség
  • Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést – olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból
  • Legyen jó a hőelvezető képessége
  • Ne károsítsa a katalizátort
  • Ne habosodjon
  • Utántölthető legyen – hosszabb csereperiódus alatt több olaj fogy
  • Jó nyírási tulajdonsággal rendelkezzen
  • Ne savasodjon – magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust

 

Olajcsere olajszűrő

Az olajcseréről általában:

  • 1993 után az összes autóba megfelelő minőségű a 10W40 fél szintetikus olaj
  • 1999 után minden autóba az 5W40 szintetikus olaj a megfelelő

A csere előtt a gyártó előírásait minden esetben be kell tartani.

2005-től EURO 4-es dízel részecskeszűrős autóba csak SAPS (SA-szulfátos hamu, P-foszfor, S-kén) jelölésű alacsony kén, foszfor és hamu tartalmú olaj önthető.

Miért fontos ez az olaj?

A motorolaj szulfátos hamu tartalma dugulásokat okoz a DPF szűrőben (Diesel Partikular Filter), azaz dízel korom részecskeszűrőben. Ez lefojtja a motort, amely üzemanyag fogyasztás növekedéséhez és a teljesítmény csökkenéséhez vezet.

Fontos!

Nem megfelelő motorolaj használatával 200.000 km-ről 60.000 km-re is lecsökkenhet a részecske-szűrő élettartama.

A motorolaj az egyik legolcsóbb és a legfontosabb "alkatrésze" a gépkocsinak.

Aki hosszabb ideig szeretné használni az autóját, annak érdemes fokozott figyelmet szentelnie az olajcserékre. Az autógyártók közlik a normál és a fokozott igénybevétel melletti (városi, rövid utak) intervallumot.


Javaslatunk

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:

Az alábbi egyszerű tesztet Ön is el tudja végezni gépkocsiján (csak benzines autónál igaz) – forró motorral vigyázni! Ha az olajbetöltő sapkát leveszi, és a szelepfedél alá nyúl az ujjával, és szemcsés, vagy fogkrém állagú krémet talál, akkor ez az alábbi hibákból adódik:

  • Nem a megfelelő minőségű olaj került a gépkocsijába (pl. szintetikus helyett ásványi olaj, amely megég!)
  • Nem a megfelelő időben történt a csere (pl. 10-20.000 km-rel többet futott a gépkocsi az olajjal). Bővebben >>>
  • Rendszeresen sportosan használták az autót (pl. ha benéz a szelepfedél alá, akkor a barnulás nyomok a használatra utalnak: optimális esetben akár 300-400.000 km-nél is fém tiszta a felület)


Áraink:

Csak az általunk biztosított alkatrészek beszerelése esetén.

  • Motorolaj csere: 4.500 Ft (ami tartalmaz egy ingyenes megbontás nélküli futómű állapotvizsgálatot)
  • Váltóolaj csere: 5.500 Ft

Ne feledje: az olajcsere költsége az éves üzemeltetési költségnek kb. 1-2%-a.

 
Cég:
Név:
Vélemény:

Ügyfél vélemények

Mivel egyáltalán nem értek az autókhoz, a céges autónkat állandóan szervizben javíttatom. A...
Veszeli Gábor
Elux Webdesign
Köszönetem szeretném kifej...
Balázs György

Kérdése van?

Cím:
1106 Budapest, Jászberényi út 95/A.

Telefon:
1 - 261 - 2290

Árajánlattal csak személyes érdeklődés esetén tudunk szolgálni


 

fék futómű olaj vezérlés szerviz

Értesüljél elsőként legfrissebb híreinkről és akcióinkról a Facebookon


 
olaj fék futómű vezérlés szerviz