Autóklíma töltés: sokan nem tudják, ezt mikor érdemes

Autóklíma töltés: sokan nem tudják, ezt mikor érdemes

A 21. század harmadik évtizedében a klíma már nemcsak az új, de a 10-15 éves autók esetében is elvárás, legalábbis Magyarországon, ahol a nyarak, akárhogyan is nézzük, egészen forrók lehetnek. Az autóklíma tehát adott, de sok gépjármű-tulajdonos ennél többet nem is tud az autóklíma karbantartás folyamatáról. Az alábbi írásban az alapokat igyekezzük átvenni.

Autóklíma töltés: sokan nem tudják, ezt mikor érdemes
Autóklíma töltés: sokan nem tudják, ezt mikor érdemes

Az autóklíma javítás vagy karbantartás folyamatát ugyanúgy meg kell ejteni, mint az autó más részeinek javítását. Egy kicsit késői, de jó indikátora annak, hogy az autóklíma töltés vagy autóklíma tisztítás már elengedhetetlen, a büdös szag nyáron, amikor bekapcsoljuk az autóklímát vagy a gyengébb hűtési teljesítmény. A szag okozói azok a gombák és baktériumok, amelyek a párológtatóban maradt nedvességben szaporodnak el. Sokan tudják, hogy egy légkondicionáló rendszer – főleg, ha az nincs rendszeresen karbantartva -, ideális élettér lehet ez előbb említett élőlényeknek.

De a rossz, irritáló szag nem az egyetlen tünet arra nézve, hogy ideje a klímával foglalkozni. Ilyen a zajos hang, amely a bekapcsoláskor észlelhető, a jóval gyengébb hűtés, mint volt / elvárnánk és a zörgés, csörgés a műszerfal alól, amit akkor hallunk, ha a klímát bekapcsoljuk.

Egy megbízható, tapasztalt autószerviz milyen módokon tisztítja és javítja az autó klímaberendezését?

A klíma feltöltés az egyik mód, amely folyamata több lépésből áll.

Az autóklíma töltés első részfolyamata a nyomáspróba, amely során a rendszernek meg kell, hogy tartson 18-20 baros nyomást fél órán keresztül. Ha a nyomáspróba során szivárgást tapasztalunk, nem tölthető meg a rendszer és meg kell keresni a szivárgás helyét.

Ezután jön a vákuumozás, amellyel a nedvesség kerül eltávolításra.

Maga az autóklíma töltés hűtőközeggel történik, méghozzá számítógépes vezérlésű, automata géppel.

Az olajat is pótoljuk a töltés során klímarendszerben.

Majd a rendszerbe UV festéket érdemes bejuttatni, ez segít abban, hogy a későbbi szivárgásokat könnyebb legyen behatárolni.

Mindezek után már csak az ellenőrzés maradt hátra, amely során működés közben figyeljük meg a rendszert, a nyomások obszervációjával.

A klímatöltés mellett érdemes sort keríteni

  • ózonos fertőtlenítésre, amely sokkal erősebb, mint a klóros fertőtlenítés,
  • direk fertőtlenítésre (nem minden autótípusnál kivitelezhető).

Végezetül hadd osszunk meg egy tippet, amely segíteni fog a jövőben: télen, 2-3 hetente érdemes néhány percre bekapcsolni a klímát, ez segíthet abban, hogy hosszabb élettartamú legyen a klímarendszer az autóban.

Ajánlatkérés
close slider