KUPLUNG CSERE

GYORSÍTÁSNÁL VAGY AZ EMELKEDŐN FELFELÉ NYOMOD A GÁZT, DE NEM AKAR GYORSULNI AZ AUTÓ? AKKOR BIZTOSAN ESEDÉKESSÉ VÁLT A KUPLUNG CSERE!

A kuplung csere minden olyan autós életében egyszer bekövetkezik, aki nem csak egy évre tervez egy autóval. Aki városban közlekedik, az a mindennapi munkába menet-jövet megtapasztalhatja az évről évre egyre nagyobb dugókat. Sajnos az araszolás jelentősen megrövidíti a kuplung élettartamát még annak is, aki a vezetésre odafigyelve a bal lábát nem a pedálon pihenteti. Aki az autópályán közlekedik az esetek zömében, annak jóval később következik be a kuplung csere időpontja, mivel szerencsés esetben nem sokat kell használni a kuplung pedált az autópályán.

KUPLUNG KÉSZLET

kuplung készletA kuplung csere alkalmával kötelezően 3 alkatrésznek a cseréjéről beszélhetünk: kuplung szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy. Cseréje a váltó levételével történik, ami típustól függően a pár órástól akár a 8 órás műveletig is eltarthat. Pontosan ezért sosem szabad spórolni az alkatrészeken, mert ha valamelyiket kihagyjuk a csere alkalmával, akkor a következő váltó levételig nem fogja kibírni a többi kuplung alkatrész és ismételten ki kell fizetni a több órás csere munkadíját. Mondhatnánk azt is, hogy az spórol, aki egyben kicseréltet mindent, mert utólag nem lesz váratlan és felesleges kiadása.

Tapasztalatunk szerint egy kuplung csere intervalluma 150.000 km-től akár 250.000 km-ig is terjedhet, de cseréltünk már 100.000 km alatt is kuplungot. Ez attól függ, hogy milyen körülmények között használjuk az autót és milyen a bal lábunk. Érdemes ilyenkor elgondolkozni azon, hogy ha az autó éves futásteljesítménye 15.000 km és ez mind kedvezőtlen körülmények mellett – városban történt – akkor is minimum a 10. év elteltével kell csak nagyobb kiadásra számítani. Ezért sem szabad gondolkozni, hogy alsó kategóriás vagy prémium kategóriás gyári beszállítótól származó kuplung készlet kerüljön beszerelésre. Szervizünk elsődlegesen a gyári beszállítói prémium márkákat preferálja, köztük a Valeo, Luk és a Sachs márkákat.

Artboard 1
Rövid várakozási idő

Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.

Artboard 6
JÓL FELSZERELT MűHELY

Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.

Artboard 9
Teljes átvizsgálás

Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.

Artboard 11
Garancia

6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.

KETTŐS TÖMEGŰ LENDKERÉK

kettős tömegű lendkerékRégen még ritkábban, de manapság egyre sűrűbben találkozni kettős tömegű lendkerékkel. Eleinte a dízel autóknál volt közkedvelt a gyártók részéről, manapság már egyre több benzines autóban is megtalálható. Feladata, hogy a motor rezgéseit és az erőátvitel terhelését csökkentse.
Hagyományos lendkerék esetén szinte nulla a valószínűsége, hogy lendkereket kelljen cserélni. Egy kettős tömegű lendkerékről ez sajnos nem mondható el.

A benne található rezgéscsillapító és rugózó elemek idővel tönkre mennek. Itt is fokozottan érvényesül a használat módja, például a taxi üzemmód. Miért? Mert a kilométerre vetített indítózások száma nagyon magas és sok az alapjárati fordulatszám körüli használat. Ilyenkor van a legnagyobb terhelésnek kitéve a lendkerék és ekkor kapja a legnagyobb rángatást a szerkezetben lévő csillapító rugó.

Költség oldalról az emberek pénztárcája kicsit sem örül, ha esedékes a cseréje: 200.000 – 300.000 Ft-ba is kerülhet csak maga a kettős tömegű lendkerék és ehhez jön még hozzá a kuplung készlet és a csere munkadíja.

Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
27 év
TAPASZTALAT

Pontos árat csak telefonos vagy személyes egyeztetés során tudunk adni, mivel az adott típus befolyásolja a költségeket

keress minket elérhetőségeinken !

Ha a javítás összege meghaladja a 30.000 Ft-ot, akkor egy ózonos fertőtlenítést adunk ajándékba, amit kimagasló teljesítményű készülékkel végzünk el!
AKCIÓ
KUPLUNG BOWDEN

Általában az élettartama megegyezik a kuplungéval, ritkán idő előtti elszakadás előfordulhat. Cseréje minden egyes kuplung cserénél javasolt.

HONNAN TUDOM, HOGY AKTUÁLIS A KUPLUNG CSERE?

Magasabb fokozatban nagyobb gáznál lehet legelőször érezni a kuplung csúszását, majd a kopottság előre haladtával alsóbb tartományokban is. Legvégső esetben gázadásra már csak felmegy a fordulatszám, de az autó alig vagy egyáltalán nem akar menni. Aki a végsőkig próbálja húzni, hogy minél később kelljen költeni a kuplung cserére, az jó eséllyel számíthat még járulékos költségekre köztük akár egy kuplung vezetőperselyre vagy kinyomóvillára a szétesett, roncsolódott alkatrészek miatt.

PÁR ÉVE FOGADOTT MINKET EZ A LÁTVÁNY, AMIT SENKINEK SEM JAVASLOK, HOGY EZT AZ ÁLLAPOTOT KIVÁRJA!

kuplung csere

NN
legmodernebb 3d-s technológia
NN
gyors és rugalmas kiszolgálás
NN
minőségi megbízható munkavégzés
NN
márkaszerviz szintű kiszolgálás
NN
célszerszámokkal jól felszerelt műhely
NN
tájékoztatás a javítás menetéről
NN
1-2 napos, gyors javítási határidők
NN
átlátható korrekt árképzés
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.

MILYEN VÁRATLAN KIADÁSSAL SZÁMOLHATUNK MÉG A MEGBONTÁS SORÁN?

OLAJOS A KUPLUNG KÖRNYEZETE A VÁLTÓHARANG ALATT?

főtengely szimeringIlyenkor a lendkerék alatt lévő főtengely szimeringnél motorolaj vagy a nyelestengely szimeringnél váltóolaj folyik. Ezeknek a cseréje ilyenkor kötelező, még minimális olajpára esetén is! Van olyan autó, például a Toyota Auris, ahol a nyeles tengely szimering cseréjéhez a váltót szét kell szedni. Volt hozzá “szerencsénk”, egy 60ezer km-es Aurisnál folyt a váltóolaj és ezért csúszott a kuplung. Sajnos csak a szétszedés után derült ki a csúszás oka.

 

KUPLUNG KIEMELŐ VILLA

kuplung kiemelő villaEz működteti a pedál lenyomásakor a szerkezetet. Ennek hibája esetén nem lesz egyenletes, gördülékeny a pedál használata. Darabosan fog működni. Ezt is ellenőrizni kell, és ha hibás, akkor cserélendő. Szintén ellenőrizni kell típustól függően a kiemelő villa tengelyének a vezető perselyét. Ha kopott, félrenyomja a kuplungot és darabos lesz a pedál használata.

Gyakorlatilag karbantartás mentes a szerkezet. Egyedül a bowdenes, régebbi autóknál kell figyelni a pedálnál lévő holtjátékra, kb. 0,5-1 cm legyen.

Idő előtt elkopik a kuplung a folyamatos csúszás miatt.

futómű állítás futómű javítás
Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…

Fék

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos  alapfeltétele…

Lengéscsillapító

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….

Kipufogó

A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …

Műszaki vizsga, felkészítés

A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…

autóklíma
Klímaszerviz

A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…

Olajszerviz

Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …

Általános szerviz

Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…

GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS

Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …

VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS

Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…

KUPLUNG CSERE

Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …

VEZÉRLÉS

Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……

Ajánlatkérés
close slider