Fék, Fékbetét és féktárcsa

Biztos, hogy megbízható fékkel közlekedsz?

Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:

  1. fék,
  2. gumiabroncs,
  3. biztonsági öv,
  4. világítás,
  5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító.

Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

Artboard 1
Rövid várakozási idő

Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.

Artboard 6
JÓL FELSZERELT MűHELY

Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.

Artboard 9
Teljes átvizsgálás

Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.

Artboard 11
Garancia

6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.

Fékbetét

Karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható.

A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetét vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor a biztonságos fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
27 év
TAPASZTALAT

Honnan tudod, hogy a jelenlegi kedvenc szerelődnél biztonságos féket kaptál?

Fékmérés tanúsítványt kaptál?
Ne várd meg, hogy baj legyen!

keress minket elérhetőségeinken !

Féktárcsa

Karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható.

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété 30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 80-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.

Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem, ahol már a fékbetét kieshet a helyéről! Sajnos már találkoztam olyan autóval – Nissan Vanette Cargo – ahol a minimális 24mm-es vastagság helyett 18 mm-es volt a féktárcsa és egy hirtelen fékezésnél egyszerűen kiesett a betét a helyéről. Aki ilyen munkát végez az egy lelketlen, a szakmát semmibe vevő és az ügyfelet megkárosító kontár autószerelőnek nevezhető valaki.

Több mint egymillió forintos kár keletkezett. Ezért a minimális érték minden féktárcsába gyárilag bele van ütve. Vegyük a fáradtságot mérjük meg és a katalógusban ellenőrizzük le, ne pedig a futballhoz és az autószereléshez mindenki ért elv alapján saccoljuk meg a jóságát.

Egy másik esetnél a jóval minimum érték alatti féktárcsára a kedves focihoz is „értő” tulajdonos megmagyarázta nekem, hogy az még jó. Mikor visszakérdeztem tőle, hogy mi az a minimum érték amikor cserélni kell, kb. meddig használható egy féktárcsa, természetesen nem tudta megmondani. Viszont megmagyarázta nekem, hogy Ő látja hogy az még jó. Na Ő az a autós, aki életben tartja az ügyfelet megkárosító kontárokat. És még fizet is azért, hogy átverjék! No comment.

A túlszabályozott vagy méret alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékfolyadék felforrhat.

NN
legmodernebb 3d-s technológia
NN
gyors és rugalmas kiszolgálás
NN
minőségi megbízható munkavégzés
NN
márkaszerviz szintű kiszolgálás
NN
célszerszámokkal jól felszerelt műhely
NN
tájékoztatás a javítás menetéről
NN
1-2 napos, gyors javítási határidők
NN
átlátható korrekt árképzés

Fékdob – Figyelem! Karbantartást igényel!

10.000-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100.000-150.000 kilométer a várható élettartama. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.

Fékfolyadék

A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere 2-3 évente kötelező.

Nézd meg hogyan történik nálunk a cseréje

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 fok alá. Az új fékolaj forráspontja 260 fok. Szervizünkben mértünk már 110 fokos fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját és beeshet a fékpedál! Balesetveszélyes!

Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók min. 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik. Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!

  • intenzív fékezésnél morgó hang
  • fékezésnél félrehúzás – nedves úton balesetveszélyes, hirtelen a szembe sávban találhatod magad!
  • fékezésnél kormányrázás – szétrázza a még jó futómű alkatrészeket és idő előtt többet költesz a javításra mint kellene!
    fékezésnél fémes hang – tönkreteszed az esetleg még használható féktárcsát!
  • puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
  • lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 – 1500 km után jelentkezik)
  • túlzottan nagy pedálút a dobfékes autóknál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
  • kézifékkar a „hónaljban” fog – esetleg elgurul majd az autód a lejtőn!
Olajcsere alkalmával ha olaj olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere is történik, akkor egy megbontás nélküli, díjtalan futómű és fék átvizsgálást adunk ajándékba, melynek értéke egyébként 6000 Ft.
AKCIÓ
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
árak
  • Fékhatás mérés: 4.000 Ft
  • Fékfolyadék csere (Ate SL.6): 10.000 Ft
  • Féktárcsa és betét csere: 10.000 Ft / tengely
  • Fékdob tisztítás: 4.500 Ft / db
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.

SZOLGÁLTATÁSAINK

Minden esetben kipróbálva adjuk át az autót, célszerszámokkal jól felszerelt műhelyünkben. Segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, ügyfélközpontúan , folyamatos tájékoztatjuk a javítás menetéről, és gyors javítási határidőkkel dolgozunk. Tervezhető költségek, csak az előzetesen megrendelt munkát végezzük el.

futómű állítás futómű javítás
Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…

Fék

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos  alapfeltétele…

Lengéscsillapító

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….

Kipufogó

A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …

Műszaki vizsga, felkészítés

A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…

autóklíma
Klímaszerviz

A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…

Olajszerviz

Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …

Általános szerviz

Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…

GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS

Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …

VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS

Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…

KUPLUNG CSERE

Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …

VEZÉRLÉS

Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……

Ajánlatkérés
close slider