Biztos, hogy megbízható fékkel közlekedsz?
A fék fontosságát a következő dolog is igazolja. Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:
- fék,
- gumiabroncs,
- biztonsági öv,
- világítás,
- kormányzás és utoljára a lengéscsillapító.
Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.
Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.
Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.
Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.
6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.
Fékbetét
Karbantartást nem igényel, ezért általában cserétől cseréig problémamentesen használható szakszerű fékszerelés esetén.
A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetét vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor a biztonságos fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, illetve szakszerű fékszerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Honnan tudod, hogy a jelenlegi kedvenc szerelődnél biztonságos féket kaptál?
Fékmérés tanúsítványt kaptál?
Ne várd meg, hogy baj legyen!
keress minket, segítünk !
Féktárcsa
Karbantartást nem igényel, ezért általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható. Féktárcsa csere alkalmával az indikátor órás mérés kiemelten fontos! Így előre kiszűrhető egy későbbi fék probléma, amit a kerékagy ütése okozhat. Sajnos a mai napig nagyon kevés szerviz használja az indikátor órát, pedig az alkatrészgyártók is előírják a féktárcsa csere során a használatát.
Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot és a fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété 30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élettartama típustól függően 80-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.
Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott féktárcsa sem, ahol már a fékbetét kieshet a helyéről! Sajnos már találkoztam olyan autóval – Nissan Vanette Cargo – ahol a minimális 24 mm-es vastagság helyett 18 mm-es volt a féktárcsa és egy hirtelen fékezésnél egyszerűen kiesett a betét a helyéről.
Több mint egymillió forintos kár keletkezett. A minimális érték minden féktárcsába gyárilag bele van ütve. Vegyük a fáradtságot mérjük meg és a katalógusban ellenőrizzük le.
A túlszabályozott vagy méret alatti féktárcsa rossz hőelvezetést biztosít, ami miatt a féktárcsa elreped, deformálódik, vagy a fékfolyadék felforrhat.
Fékdob – Figyelem! Karbantartást igényel!
10.000-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100.000-150.000 kilométer a fék várható élettartama fékdob esetén. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent, beleértve a fékdobokat, a fékpofát, a fékmunkahengereket és a kézifékkötelet.
Fékfolyadék
A levegőben lévő nedvességet megköti és magába zárja. Ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a fékfolyadék forráspontja. Erős igénybevételnél, például vészfékezésnél vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk a ellenőrzést díjtalanul végzi.
Fékfolyadék csere 2 évente kötelező.
Az ennél ritkábban cserélt fékfolyadék nem csak balesetveszélyes, de szerelés szempontjából fék problémát is okoz: a fékmunkahengereken található légtelenítő csavarok nem fognak meglazulni. Ez esetben a fékfolyadékot csak fékmunkahenger cserével lehet kivitelezni.
Nézd meg hogyan történik nálunk a cseréje
A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá. Az új forráspontja 260°C. Szervizünkben mértünk már 110°C-os fékfolyadékot is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját és beeshet a fékpedál! Balesetveszélyes!
Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók mininimum 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik. Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!
- intenzív fékezésnél morgó hang,
- fékezésnél félrehúzás, ami nedves úton balesetveszélyes, mert hirtelen a szembe sávban találhatod magad,
- fékezésnél kormányrázás, ami szétrázza a még jó futómű alkatrészeket és idő előtt többet költesz a javításra, mint kellene,
- fékezésnél fémes hang, amivel tönkreteszed az esetleg még használható féktárcsát,
- puha, nyúlós fékpedál, ami miatt megnövekszik a fékút, balesetveszélyes,
- lüktető vagy pulzáló fékpedál, amit szerelési hiba is okozhat (általában javítás után 1000 – 1500 km után jelentkezik),
- kézifékkar a „hónaljban” fog, ami miatt esetleg elgurul majd az autód a lejtőn!
Olajcsere alkalmával ha olaj olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere is történik, akkor egy megbontás nélküli, díjtalan futómű és fék átvizsgálást adunk ajándékba, melynek értéke egyébként 10.000 Ft.
- Fékhatás mérés: 7.000 Ft
- Fékfolyadék csere géppel (Ate SL.6): 20.000 Ft
- Féktárcsa és fékbetét csere: 28.000 Ft / tengely
- Fékdob tisztítás: 10.000 Ft / db
Az árak tartalmazzák a szükséges segédanyagokat.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Minden esetben kipróbálva adjuk át az autót, célszerszámokkal jól felszerelt műhelyünkben. Segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, ügyfélközpontúan , folyamatos tájékoztatjuk a javítás menetéről, és gyors javítási határidőkkel dolgozunk. Tervezhető költségek, csak az előzetesen megrendelt munkát végezzük el.
Futómű
Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…
Fék
A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos alapfeltétele…
Lengéscsillapító
A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….
Kipufogó
A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …
Műszaki vizsga, felkészítés
A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…
Klímaszerviz
A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…
Olajszerviz
Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …
Általános szerviz
Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…
GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS
Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …
VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS
Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…
KUPLUNG CSERE
Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …
VEZÉRLÉS
Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……