Biztos, hogy megbízható fékkel közlekedsz?
Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:
- fék,
- gumiabroncs,
- biztonsági öv,
- világítás,
- kormányzás és utoljára a lengéscsillapító.
Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.

Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.

Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.

6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.
Fékbetét
Karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható.
A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetét vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor a biztonságos fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Honnan tudod, hogy a jelenlegi kedvenc szerelődnél biztonságos féket kaptál?
Fékmérés tanúsítványt kaptál?
Ne várd meg, hogy baj legyen!
keress minket elérhetőségeinken !
Féktárcsa
Karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható.
Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété 30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 80-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.
Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem, ahol már a fékbetét kieshet a helyéről! Sajnos már találkoztam olyan autóval – Nissan Vanette Cargo – ahol a minimális 24mm-es vastagság helyett 18 mm-es volt a féktárcsa és egy hirtelen fékezésnél egyszerűen kiesett a betét a helyéről. Aki ilyen munkát végez az egy lelketlen, a szakmát semmibe vevő és az ügyfelet megkárosító kontár autószerelőnek nevezhető valaki.
Több mint egymillió forintos kár keletkezett. Ezért a minimális érték minden féktárcsába gyárilag bele van ütve. Vegyük a fáradtságot mérjük meg és a katalógusban ellenőrizzük le, ne pedig a futballhoz és az autószereléshez mindenki ért elv alapján saccoljuk meg a jóságát.
Egy másik esetnél a jóval minimum érték alatti féktárcsára a kedves focihoz is „értő” tulajdonos megmagyarázta nekem, hogy az még jó. Mikor visszakérdeztem tőle, hogy mi az a minimum érték amikor cserélni kell, kb. meddig használható egy féktárcsa, természetesen nem tudta megmondani. Viszont megmagyarázta nekem, hogy Ő látja hogy az még jó. Na Ő az a autós, aki életben tartja az ügyfelet megkárosító kontárokat. És még fizet is azért, hogy átverjék! No comment.
A túlszabályozott vagy méret alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékfolyadék felforrhat.
Fékdob – Figyelem! Karbantartást igényel!
10.000-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100.000-150.000 kilométer a várható élettartama. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.
Fékfolyadék
A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere 2-3 évente kötelező.
Nézd meg hogyan történik nálunk a cseréje
A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 fok alá. Az új fékolaj forráspontja 260 fok. Szervizünkben mértünk már 110 fokos fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját és beeshet a fékpedál! Balesetveszélyes!
Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók min. 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik. Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!
- intenzív fékezésnél morgó hang
- fékezésnél félrehúzás – nedves úton balesetveszélyes, hirtelen a szembe sávban találhatod magad!
- fékezésnél kormányrázás – szétrázza a még jó futómű alkatrészeket és idő előtt többet költesz a javításra mint kellene!
fékezésnél fémes hang – tönkreteszed az esetleg még használható féktárcsát! - puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
- lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 – 1500 km után jelentkezik)
- túlzottan nagy pedálút a dobfékes autóknál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
- kézifékkar a „hónaljban” fog – esetleg elgurul majd az autód a lejtőn!
Olajcsere alkalmával ha olaj olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere is történik, akkor egy megbontás nélküli, díjtalan futómű és fék átvizsgálást adunk ajándékba, melynek értéke egyébként 6000 Ft.
- Fékhatás mérés: 4.000 Ft
- Fékfolyadék csere (Ate SL.6): 10.000 Ft
- Féktárcsa és betét csere: 10.000 Ft / tengely
- Fékdob tisztítás: 4.500 Ft / db
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
SZOLGÁLTATÁSAINK
Minden esetben kipróbálva adjuk át az autót, célszerszámokkal jól felszerelt műhelyünkben. Segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, ügyfélközpontúan , folyamatos tájékoztatjuk a javítás menetéről, és gyors javítási határidőkkel dolgozunk. Tervezhető költségek, csak az előzetesen megrendelt munkát végezzük el.

Futómű
Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…

Fék
A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos alapfeltétele…

Lengéscsillapító
A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….

Kipufogó
A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …

Műszaki vizsga, felkészítés
A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…

Klímaszerviz
A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…

Olajszerviz
Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …

Általános szerviz
Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…

GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS
Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …

VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS
Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…

KUPLUNG CSERE
Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …

VEZÉRLÉS
Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……