Fék, Fékbetét és féktárcsa

Biztos, hogy megbízható fékkel közlekedsz?

Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:

  1. fék,
  2. gumiabroncs,
  3. biztonsági öv,
  4. világítás,
  5. kormányzás és utoljára a lengéscsillapító.

Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.

Artboard 1
Rövid várakozási idő

Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.

Artboard 6
JÓL FELSZERELT MűHELY

Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.

Artboard 9
Teljes átvizsgálás

Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.

Artboard 11
Garancia

6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.

Fékbetét

Karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható.

A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetét vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor a biztonságos fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
27 év
TAPASZTALAT

Honnan tudod, hogy a jelenlegi kedvenc szerelődnél biztonságos féket kaptál?

Fékmérés tanúsítványt kaptál?
Ne várd meg, hogy baj legyen!

keress minket elérhetőségeinken !

Féktárcsa

Karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható.

Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetété 30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 80-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.

Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem, ahol már a fékbetét kieshet a helyéről! Sajnos már találkoztam olyan autóval – Nissan Vanette Cargo – ahol a minimális 24mm-es vastagság helyett 18 mm-es volt a féktárcsa és egy hirtelen fékezésnél egyszerűen kiesett a betét a helyéről. Aki ilyen munkát végez az egy lelketlen, a szakmát semmibe vevő és az ügyfelet megkárosító kontár autószerelőnek nevezhető valaki.

Több mint egymillió forintos kár keletkezett. Ezért a minimális érték minden féktárcsába gyárilag bele van ütve. Vegyük a fáradtságot mérjük meg és a katalógusban ellenőrizzük le, ne pedig a futballhoz és az autószereléshez mindenki ért elv alapján saccoljuk meg a jóságát.

Egy másik esetnél a jóval minimum érték alatti féktárcsára a kedves focihoz is „értő” tulajdonos megmagyarázta nekem, hogy az még jó. Mikor visszakérdeztem tőle, hogy mi az a minimum érték amikor cserélni kell, kb. meddig használható egy féktárcsa, természetesen nem tudta megmondani. Viszont megmagyarázta nekem, hogy Ő látja hogy az még jó. Na Ő az a autós, aki életben tartja az ügyfelet megkárosító kontárokat. És még fizet is azért, hogy átverjék! No comment.

A túlszabályozott vagy méret alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékfolyadék felforrhat.

NN
legmodernebb 3d-s technológia
NN
gyors és rugalmas kiszolgálás
NN
minőségi megbízható munkavégzés
NN
márkaszerviz szintű kiszolgálás
NN
célszerszámokkal jól felszerelt műhely
NN
tájékoztatás a javítás menetéről
NN
1-2 napos, gyors javítási határidők
NN
átlátható korrekt árképzés

Fékdob – Figyelem! Karbantartást igényel!

10.000-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100.000-150.000 kilométer a várható élettartama. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.

Fékfolyadék

A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere 2-3 évente kötelező.

Nézd meg hogyan történik nálunk a cseréje

A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 fok alá. Az új fékolaj forráspontja 260 fok. Szervizünkben mértünk már 110 fokos fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját és beeshet a fékpedál! Balesetveszélyes!

Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók min. 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik. Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!

  • intenzív fékezésnél morgó hang
  • fékezésnél félrehúzás – nedves úton balesetveszélyes, hirtelen a szembe sávban találhatod magad!
  • fékezésnél kormányrázás – szétrázza a még jó futómű alkatrészeket és idő előtt többet költesz a javításra mint kellene!
    fékezésnél fémes hang – tönkreteszed az esetleg még használható féktárcsát!
  • puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
  • lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 – 1500 km után jelentkezik)
  • túlzottan nagy pedálút a dobfékes autóknál – megnövekszik a fékút, balesetveszélyes!
  • kézifékkar a „hónaljban” fog – esetleg elgurul majd az autód a lejtőn!
Ha a javítás összege meghaladja a 30.000 Ft-ot, akkor egy ózonos fertőtlenítést adunk ajándékba, amit kimagasló teljesítményű készülékkel végzünk el!
AKCIÓ
…segítőkészek, alaposan dolgoznak. Az apróságokkal is foglalkoznak, mintha a saját autójukat javítanák. Ajánlom őket.
árak
  • Fékhatás mérés: 4.000 Ft
  • Fékfolyadék csere (Ate SL.6): 10.000 Ft
  • Féktárcsa és betét csere: 10.000 Ft / tengely
  • Fékdob tisztítás: 4.500 Ft / db
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.

SZOLGÁLTATÁSAINK

Minden esetben kipróbálva adjuk át az autót, célszerszámokkal jól felszerelt műhelyünkben. Segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, ügyfélközpontúan , folyamatos tájékoztatjuk a javítás menetéről, és gyors javítási határidőkkel dolgozunk. Tervezhető költségek, csak az előzetesen megrendelt munkát végezzük el.

futómű állítás futómű javítás
Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…

Fék

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos  alapfeltétele…

Lengéscsillapító

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….

Kipufogó

A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …

Műszaki vizsga, felkészítés

A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…

autóklíma
Klímaszerviz

A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…

Olajszerviz

Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …

Általános szerviz

Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…

GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS

Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …

VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS

Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…

KUPLUNG CSERE

Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …

VEZÉRLÉS

Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……

Ajánlatkérés
close slider