olajcsere – motorolaj és AUTOMATA VÁLTÓ OLAJSZERVIZ
A motorolaj szempontjából a városi üzemeltetés a legextrémebb terhelést jelenti. A rendszeres rövidtávú utak esetén (kb. 5-10 km-esek) a hideg-indítások – ha minimálisan is – hígítják a motorolajat, főleg a benzin üzemű gépkocsiknál. Ez esetben az olaj kenőképessége romlik. Ezért is fontos, hogy időben megtörténjen az olajcsere.
Amennyiben romlik az olaj kenőképessége, úgy növekszik a belső súrlódás és a hőmérséklet emelkedik. Ennek hatására az olaj megég, kokszosodik, iszaposodik. Az olajiszap és a koksz hatására a dugattyúgyűrűk besülnek. Az iszap hatására az olajcsatornák beszűkülnek, eltömődnek. Drasztikusan romlik a kenés és a hőelvezetés. A besült dugattyúgyűrűk mellett a forró kipufogógázok lefújnak a karterbe égetve az olajat… és ez a folyamat kezdődik elölről újra és újra mindaddig, amíg a motor bírja.
Hidrotőkés motoroknál – pl. az Opelnél – a hidrotőke a szelephézagot állítja. Ha eliszaposodik, kb. 70.000-80.000 Ft-ba kerül a cseréje. A garantáltan jó minőségű olaj és a gyenge minőségű olaj közötti megtakarítás csak a felét fedezi a javítási költségnek. Az iszapos motor a katalizátort és a lambdaszondát károsítja, nem beszélve a megnövekedett üzemanyag fogyasztásról. A dízel üzemű autóknál a rossz porlasztásból adódó koromképződés is hasonló problémát okoz. Ezért van nagyon nagy jelentősége a gyártók által előírt motorolaj használatának és olajcsere periódusnak.
Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.
Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.
Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.
6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Ha az olajbetöltő sapkát leveszed, a szelepfedél alá nyúlsz az ujjaddal és szemcsés vagy fogkrém állagú krémet találsz,
Motorolajokkal szembeni elvárás
- Korrózió védelem, az oxigén távoltartása
- Alacsony legyen a párolgása
- Csökkentse a súrlódást
- Üzemanyag takarékosság – FE (fuel economy) főleg kis hengerűrtartalmú motoroknál alkalmazzák
- Növekvő olajcsere periódusok – nagyobb teljesítményű olajokra van szükség
- Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést – olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorbólűLegyen jó a hőelvezető képessége
- Ne károsítsa a katalizátort
- Ne habosodjon
- Utántölthető legyen – hosszabb csereperiódus alatt több olaj fogy
- Jó nyírási tulajdonsággal rendelkezzen
- Ne savasodjon – magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust
Az olajcseréről általában:
- 2000 előtti autók többségébe még 10W40 motorolaj a megfelelő
- 2000 utáni autóknál már szélesebb skálán mozog a gyártók által előírt olaj: 0W20, 5W30, 5W40 és ezeken belül is többféle minősítés létezik
Az olajcsere előtt a gyártó előírásait minden esetben be kell tartani.
2005-től EURO 4-es dízel részecskeszűrős autóba csak SAPS (SA-szulfátos hamu, P-foszfor, S-kén) jelölésű alacsony kén, foszfor és hamu tartalmú olaj önthető.
A motorolaj szulfátos hamu tartalma dugulásokat okoz a DPF szűrőben (Diesel Partikular Filter), azaz dízel korom részecskeszűrőben. Ez lefojtja a motort, amely üzemanyag fogyasztás növekedéséhez és a teljesítmény csökkenéséhez vezet.
Fontos!
Nem megfelelő motorolaj használatával 200.000 km-ről 60.000 km-re is lecsökkenhet a részecske-szűrő élettartama.
A motorolaj az egyik legolcsóbb és a legfontosabb “alkatrésze” a gépkocsinak.
Aki hosszabb ideig szeretné használni az autóját, annak érdemes fokozott figyelmet szentelnie az olajcserékre. Az autógyártók közlik a normál és a fokozott igénybevétel melletti (városi, rövid utak) intervallumot.
Ha az alábbi tüneteket észleled gépkocsidon, keress fel bennünket:
Az alábbi egyszerű tesztet Te is el tudod végezni gépkocsidon (csak benzines autónál igaz) – forró motorral vigyázni! Ha az olajbetöltő sapkát leveszed, a szelepfedél alá nyúlsz az ujjaddal és szemcsés vagy fogkrém állagú krémet találsz, akkor ez az alábbi hibákból adódik:
Nem a megfelelő minőségű olaj került a gépkocsijába (pl. szintetikus helyett ásványi olaj, amely megég!)
Nem a megfelelő időben történt a csere!
Akár 10-20.000 km-rel többet is futhatott a gépkocsi az olajjal. -Bővebben-
Rendszeresen sportosan használták az autót (pl. ha benéz a szelepfedél alá, akkor a barnulás nyomok a használatra utalnak: optimális esetben akár 300-400.000 km-nél is fém tiszta a felület)
Automata váltó olajcsere speciális géppel
Az automata váltóban lévő olajat is ugyanúgy cserélni kell meghatározott időközönként, mint pl. a motorolajat vagy a fékfolyadékot. Volt időszak, amikor azt mondták régebben a gyártók egyes típusoknál, mint pl. a BMW, hogy „élettartam” olaj van a váltóban. Erre az időszakra tehető a megnövelt szervizintervallumok bevezetése is, ami nagy sikert aratott az autó tulajdonosok körében. Ezt a gyakorlatot azonban az évek során fokozatosan visszavonták, szembesülve a sok idő előtt meghibásodott váltó miatt.
Az elmúlt években a csere során alkalmazott akkori technikai színvonalon csak az olajtöltet maximum 30-50%-át tudtuk lecserélni és így a rendszerben nagy mennyiségű használt olaj maradt. Ennek az a műszaki magyarázata, hogy az automata váltó belsejében van egy alkatrész – laikusként / konyhanyelven „kuplung” de a szakmában citrom vagy konverter a neve – aminek a belsejéből nem tud kifolyni az olaj, mivel az egy zárt tér. Már ezzel a részleges olajcserével is jelentősen lehetett csökkenteni a meghibásodásokat. A speciális átáramló öblítéses gép segítségével automata váltó olajcsere alkalmával a teljes olaj mennyiséget le tudjuk cserélni és ezzel jelentősen meghosszabbítjuk a váltó élettartamát.
Mikor kell cserélnem az olajat?
60.000-70.000 km között javasolt az automata váltó olajcsere a hidraulika szűrővel együtt. Van olyan autótípus, mint a Honda Jazz, ahol a CVT váltó olajcseréje 40.000 km megtétele után esedékes. Az automata váltó olajcseréje is fontos karbantartás, mert csak így kerülhető el a későbbi váratlan akár millió feletti kiadás is. Átlagos futás teljesítmény mellett kb. 3-4 évente kell cserélni az olajat.
Olajcsere alkalmával ha olaj olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere is történik, akkor egy megbontás nélküli, díjtalan futómű és fék átvizsgálást adunk ajándékba, melynek értéke egyébként 10.000 Ft.
- Motorolaj és olajszűrő csere: 13.000 Ft (ami tartalmaz egy ingyenes megbontás nélküli futómű állapotvizsgálatot olajszűrő+levegőszűrő+pollenszűrő cseréje esetén)
- Kézi váltó olajcsere: 13.000 Ft
- Automata váltó olajcsere speciális öblítéses géppel: az áraink típus függőek, kérjen ajánlatot
Csak az általunk biztosított alkatrészek beszerelése esetén.
Ne feledje: az olajcsere költsége az éves üzemeltetési költségnek kb. 1-2%-a.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Minden esetben kipróbálva adjuk át az autót, célszerszámokkal jól felszerelt műhelyünkben. Segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, ügyfélközpontúan , folyamatos tájékoztatjuk a javítás menetéről, és gyors javítási határidőkkel dolgozunk. Tervezhető költségek, csak az előzetesen megrendelt munkát végezzük el.
Futómű
Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…
Fék
A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos alapfeltétele…
Lengéscsillapító
A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….
Kipufogó
A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …
Műszaki vizsga, felkészítés
A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…
Klímaszerviz
A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…
Olajszerviz
Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …
Általános szerviz
Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…
GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS
Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …
VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS
Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…
KUPLUNG CSERE
Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …
VEZÉRLÉS
Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……