AZ EGYIK LEGFONTOSABB KARBANTARTÁS A VEZÉRLÉS CSERE!
VEZÉRMŰSZÍJ
A vezérműszíj feladata, hogy összhangban tartja a főtengelyt és a vezérműtengelyt. Ha ez az összhang nem lenne meg a szelepek és a dugattyúk összeverődnének és nagyon komoly motorkárosodás történne, aminek a javítása több százezer vagy milliós költséget eredményezne!
VÍZPUMPA
Az autók többségénél a vezérműszíj hajtja, de vannak olyan típusok ahol a hosszbordás szíj kapta ezt a feladatot. Vízpumpa csere hiánya a későbbiekben hűtőfolyadék szivárgást okozhat. Komolyabb esetekben a csapágy szétesik, ami a szíjat félrevezeti és a műanyag vízpumpa lapátok is letörhetnek. Ez a hiba komoly motor károsodást is okozhat. Mindegyik esetben ugyanúgy meg kell bontani ismét a vezérlést, aminek a költségét megspórolhatod, ha vezérlés csere alkalmával egyben megtörténik a vízpumpa cseréje is.
Minden egyes javítást munkalapon dokumentálunk és a munkát a dolgozó aláírja, tanúsítja az elvégzett munkát.
Célszerszámokkal jól felszerelt műhely, segítőkészek vagyunk a probléma megoldásában, javításában.
Alapos munkavégzés – Nyitott szemmel dolgozunk, a javítással nem összefüggő rejtett hibákról azonnal tájékoztatunk.
6 hónap teljes körű garancia minden elvégzett munkára, és 12 hónap teljes körű garancia minden beépített alkatrészre.
VEZETŐ-, FESZÍTŐ GÖRGŐK ÉS REZGÉSCSILLAPÍTÓ
A vezérműszíj feszességét és elvezetését segítik. Típus függő, hogy egy adott autóban éppen mennyi görgővel tervezték a motor vezérlését. A görgők élettartama is azonos a vezérműszíjéval. Ha kimarad a cseréje, idővel zajos lehet. Komolyabb esetekben a csapágy szétesik, ami a szíjat félrevezeti és a vezérműszíj szakadásához vezethet.
Egyes vezérléseknél patronos rezgéscsillapítót is alkalmaznak, hogy a rezgés egy adott tűrési értéken belül maradjon. A vezérműszíj, görgők és vízpumpa élettartama szempontjából ennek a cseréje is nagyon fontos. A gyárak kötelezően előírják a cseréjét. Sajnos találkoztunk már olyan autóval, aminél ezt az alkatrész kihagyták költségcsökkentés címén (60.000-80.000 forint) és ezért ismételten ki kellett fizetni a tulajdonosnak a vezérműszíj csere munkadíját.
VEZÉRMŰLÁNC
Egyes típusoknál vezérműszíj helyett vezérműláncot alkalmaznak. Ebben az esetben a vízpumpát a hosszbordás szíj hajtja. Idővel a vezérműlánc is megnyúlik, zajosabb lesz és cserélni kell.
A vezérműlánc feszítéséért egy olajos feszítő patron a felelős. Az autó beindításakor a patront egy rugó feszíti elő, amíg nincs meg a kellő olajnyomás. Az olaj a nyomás felépülésével átveszi a vezérműlánc feszítő feladatát.
A nem megfelelő minőségű motorolaj miatt a lánc és a kapcsolódó műanyag láncvezetők hamarabb elkopnak és idő előtti cserére lesz szükség. Ezért kiemelkedően fontos a megfelelő motorolaj használata és a csereperiódus betartása!
Cseréjét a hiba lámpa felvillanása is jelezheti. A jeladók úgy érzékelik, hogy a vezérműlánc megnyúlása miatt a vezérműtengely és a főtengely nincs már kellő szinkronban, kívül esik a gyárilag meghatározott tűrési értéken, tehát a vezérlés csere aktuálissá vált.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Pontos árat csak egyeztetés során tudunk adni, mivel az adott típus befolyásolja a költségeket
keress minket, segítünk !
Olajcsere alkalmával ha olaj olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő csere is történik, akkor egy megbontás nélküli, díjtalan futómű és fék átvizsgálást adunk ajándékba, melynek értéke egyébként 10.000 Ft.
MIKOR KELL VEZÉRLÉST CSERÉLNEM?
Vezérműszíjas autók esetén a gyártók meghatározzák minden egyes típusnál a vezérlés csere periódusát, amit eltelt években és megtett kilométerben adnak meg.
Például, ha 160.000 km vagy 8 év a gyártó által előírt csereperiódus, akkor azt kell figyelembe venni, amelyik hamarabb bekövetkezik.
A gyártó előírásait mindenképp be kell tartani, nem szabad akár 10.000 km-rel sem túl futni különben ez a látvány fogadhat. Ez a repedezett vezérműszíj egy hajszálra volt a szakadástól, aminek nagyon komoly és költséges motorkárosodás lett volna a következménye!
HOSSZBORDÁS SZÍJ
Feladata a segédberendezések működtetése – köztük a generátor, szervószivattyú vagy a klímakompresszor. Feszességét és elvezetését görgők segítik akárcsak a vezérműszíjnál.
A hosszbordás szíj károsodása / szakadása esetén az esetek zömében nem kell motor károsodástól félni, de ez nem jelenti azt, hogy a karbantartása elhanyagolható! Vezérlés csere alkalmával nincsen munkadíj vonzata a cseréjének.
Nagyon ritkán előfordulhat, hogy a szakadás előtt álló szíj szétfoszló maradéka bekerülhet a vezérmű burkolat alá. Ebben az esetben komoly motorkárosodást okozhat az átugró vezérműszíj.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Futómű
Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben behatások…
Fék
A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés egyik fontos alapfeltétele…
Lengéscsillapító
A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: az úton tartja a gumiabroncsot ….
Kipufogó
A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag …
Műszaki vizsga, felkészítés
A balesetmentes közlekedés feltétele a műszaki vizsga…
Klímaszerviz
A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségek a gépjárművek…
Olajszerviz
Az olaj megválasztása elsődleges fontosságú a gépkocsi biztonságos …
Általános szerviz
Vezérlés és vízpumpa csere. Kuplung csere…
GUMI – SPECIÁLIS CENTRÍROZÁS
Visszatérő probléma az ügyfeleknél, hogy kormányrázásra …
VÁSÁRLÁS ELŐTTI ÁTVIZSGÁLÁS
Ugye te sem szeretnél zsákbmacskát venni, keress minket ha…
KUPLUNG CSERE
Gyorsításnál vagy az emelkedőn felfelé nyomod a gázt …
VEZÉRLÉS
Az egyik legfontosabb karbantartás a vezérlés csere……