Futómű beállítás: a legmodernebb eszközökkel is lehetséges

Futómű beállítás: a legmodernebb eszközökkel is lehetséges

A futómű beállítás mára már sokkal többről szól, mint egy vízmérték és egy kis autószerelő tudás… Egyes szervizekben olyan technológiákat használnak, mint 3D-s műszerek, amelyek a kormányszög jeladó beállításához szükséges CodeLink eszközzel vannak ellátva, létezik hagyományosabb 32 pontos futómű vizsgálat is, ki tudjuk választani, hogy az első vagy az első és a hátsó tengelyt is beállítsuk-e. Akkor sem kell aggódnunk, ha terepjárónk futóművét állíttatnánk be, egyes műhelyek ezt is vállalják. Még rejtett kopogás keresésére is van lehetőség, Bluetooth-os készülékkel. Mielőtt azonban nekiállnánk, ne feledjük el, hogy úgy nem lehet jól futóműve(ke)t beállítani, hogyha a gumik már félre vannak kopva és / vagy lógó alkatrészek is vannak.

A futómű beállítás ár eltérhet (sőt, el is tér) egyes műhelyekben, az autó Pátkainál az árak 5.000 Ft és 15.000 Ft között változnak. 5000 Ft-ért állapotvizsgálat nélkül mérik be a futóművünket a 3D-s eszközzel, 8000 Ft-tal ugyanezt állapotvizsgálattal.

6000 Ft-ért egy 32 pontos futómű állapotvizsgálat szolgáltatást kapunk, míg a futómű állítás 3D-s készülékkel, az első tengelyre 10.000 Ft-ba kerül (ebben benne van a 32 pontos átvizsgálás is!).

Ha első és hátsó tengelyre is kérjük ezt (az utóbbi) szolgáltatást, akkor szerencsére ennek nem a dupláját, csak 30%-kal többet kell fizetnünk, egészen pontosan 13.000 Ft-ot.

Terepjáró 3D-s futómű beállítása 2000 Ft-tal többe kerül: ennek az ára 15.000 Ft.

A Bluetooth-os készülékkel végzett rejtett kopogás keresése 10.000 Ft-tól indul.

Erről az utóbbiról azt érdemes tudni, hogy sajnos egyes modelleknél viszonylag gyakori a kopogás, amelybe talán a legjobb, nagyon tapasztalt autószerelők bicskája is beletörik. Itt segíthet a modern technológia. A készülék érzékelőit az autó bármely pontjára rögzíteni lehet, így egy-két próbakör után jól be lehet határolni, hogy az autó melyik részén érzékelhető a kopogás. A Jó minőségű fejhallgatók is segítsünkre vannak, míg a gép kijelzi a pontos decibelértékeket is, így valóban meg lehet találni a kopogás, furcsa hangok forrását akkor is, ha teljesen atipikus problémával állunk szemben.

Könnyen lehet, hogy semmi lógó alkatrész nincs, egyszerűen egy csavart kell jobban meghúzni: de hagyományos eszközökkel megtalálni azt az egyetlen csavart egy autóban… …bizony nagy fejfájás…

Sőt, az eszköznek van egy másik előnye is: be tudja azonosítani a kerékcsapágy búgását is. Az újabb autókon (sajnos vagy szerencsére) a régi, jól bevált eszköz már nem lehetséges, hogy az emelőn negyedik vagy ötödik sebességbe téve pörgessük a kerekeket, így csak a “valóságban”, próbaút során lehet megtalálni a hibát. Ebben is segít a Bluetooth-os készülék.

Ajánlatkérés
close slider