Autó tulajdonosként és használóként rengeteg dologra kell figyelni. Egy autó élettartamát jelentősen megnövelheti, ha megfelelően van karbantartva, az autószerviz látogatások rendszeresen be vannak építve a tulajdonosok mindennapjaiba. Az autóknál nemcsak az olaj megfelelő időközönként megvalósuló cseréje fontos, időközönkét érdemes egy autószerviz szakembereivel leellenőriztetni a fékek, a kormánykerék vagy éppen a gumik állapotát.
A fékjavítás elhanyagolása ugyanolyan költséges a jármű számára, mint amennyire veszélyes az utasok szemszögéből nézve. Egy fékbetét csere vagy féknyereg felújítás, rendszeres autószerviz látogatással és karbantartással, minél tovább odázható, annál kisebb költségek fognak egyszerre felmerülni. A karbantartás költségei mindig kisebbek a csere vagy felújítás költségeinél.
A fékbetét karbantartását javasolt elvégezni 20 000 km-enként vagy évente, ha nem merül fel egyéb probléma. A fékbetétek karbantartása egy fontos kettős felismerése. Egyrészt fontos, hogy a szerkezet rendszeresen karban legyen tartva, másrészt pedig elengedhetetlen, hogy felismerjük az esetleges problémára utaló jeleket.
A fék komoly gondját jelzi, amikor az fékezéskor visít és csikorog. Az idő múlásával a fékbetétek elhasználódnak, ilyenkor nyikorgó és csikorgó hangokat hallhatunk, amikor lenyomjuk a pedált. Nem minden csikorgás ad okot aggodalomra; például a nedves, nyirkos körülmények néha vékony rozsdaréteget hoznak létre, amely ugyanazokat a hangokat adja ki, csak átmenetileg. Ha a nyikorgás néhány perccel indulás után elhallgat, valószínűleg nem a fékbetétek a hibásak.
Szintén gondot jelent, amikor kevesebb mint 1 centiméter fékbetét maradt az autóban. Egy gyors szemrevételezéssel sok információ nyerhető a fékbetétek állapotáról. Ha nekidőlünk az autónak, majd átnézünk a küllőkön keresztül, látnunk kell, hogy a fékbetét a forgórészhez nyomódik. Ha kevesebb, mint 1 centiméter vastag, akkor mindenképpen ideje lefoglalni az éves karbantartást.
Ellentétben a visítással és csikorgással, amelyek többnyire ártalmatlan korai jelzések arra vonatkozóan, hogy a fékbetétek hamarosan karbantartásra szorulnak, a mély köszörülés és a morgás jelek komoly vörös zászlók. Ezek a hangok általában a féktárcsák és a féknyergek közötti fém-fém csiszolás következményei, ami katasztrofális károsodást okozhat a fékrendszerben. Ha ilyesmit hallunk, mielőbb vigyünk szerelőhöz az autót. A fékek problémáin túl fontos még folyamatosan figyelemmel kísérnünk a kuplung csere szükségességére utaló jeleket is. Persze nemcsak az autószerelő, de a gumiszerelő szerepe is kiemelten fontos egy autó életében.