Mikor vegyük igénybe az autószerviz szolgáltatásait fék hibákkor?

Autó tulajdonosként és használóként rengeteg dologra kell figyelni. Egy autó élettartamát jelentősen megnövelheti, ha megfelelően van karbantartva, az autószerviz látogatások rendszeresen be vannak építve a tulajdonosok mindennapjaiba. Az autóknál nemcsak az olaj megfelelő időközönként megvalósuló cseréje fontos, időközönkét érdemes egy autószerviz szakembereivel leellenőriztetni a fékek, a kormánykerék vagy éppen a gumik állapotát.

A fékjavítás elhanyagolása ugyanolyan költséges a jármű számára, mint amennyire veszélyes az utasok szemszögéből nézve. Egy fékbetét csere vagy féknyereg felújítás, rendszeres autószerviz látogatással és karbantartással, minél tovább odázható, annál kisebb költségek fognak egyszerre felmerülni. A karbantartás költségei mindig kisebbek a csere vagy felújítás költségeinél.

A fékbetét karbantartását javasolt elvégezni 20 000 km-enként vagy évente, ha nem merül fel egyéb probléma. A fékbetétek karbantartása egy fontos kettős felismerése. Egyrészt fontos, hogy a szerkezet rendszeresen karban legyen tartva, másrészt pedig elengedhetetlen, hogy felismerjük az esetleges problémára utaló jeleket.

A fék komoly gondját jelzi, amikor az fékezéskor visít és csikorog. Az idő múlásával a fékbetétek elhasználódnak, ilyenkor nyikorgó és csikorgó hangokat hallhatunk, amikor lenyomjuk a pedált. Nem minden csikorgás ad okot aggodalomra; például a nedves, nyirkos körülmények néha vékony rozsdaréteget hoznak létre, amely ugyanazokat a hangokat adja ki, csak átmenetileg. Ha a nyikorgás néhány perccel indulás után elhallgat, valószínűleg nem a fékbetétek a hibásak.

Szintén gondot jelent, amikor kevesebb mint 1 centiméter fékbetét maradt az autóban. Egy gyors szemrevételezéssel sok információ nyerhető a fékbetétek állapotáról. Ha nekidőlünk az autónak, majd átnézünk a küllőkön keresztül, látnunk kell, hogy a fékbetét a forgórészhez nyomódik. Ha kevesebb, mint 1 centiméter vastag, akkor mindenképpen ideje lefoglalni az éves karbantartást.

Ellentétben a visítással és csikorgással, amelyek többnyire ártalmatlan korai jelzések arra vonatkozóan, hogy a fékbetétek hamarosan karbantartásra szorulnak, a mély köszörülés és a morgás jelek komoly vörös zászlók. Ezek a hangok általában a féktárcsák és a féknyergek közötti fém-fém csiszolás következményei, ami katasztrofális károsodást okozhat a fékrendszerben. Ha ilyesmit hallunk, mielőbb vigyünk szerelőhöz az autót. A fékek problémáin túl fontos még folyamatosan figyelemmel kísérnünk a kuplung csere szükségességére utaló jeleket is. Persze nemcsak az autószerelő, de a gumiszerelő szerepe is kiemelten fontos egy autó életében.

Ajánlatkérés
close slider