Futómű korrózió veszélyei

Az eset tanulsága az, hogy már a legkisebb korróziós nyom esetén is ki kell cserélni az alkatrészt...

Lengőkar törés: csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt baleset

Az elmúlt héten egy érdekes telefonos bejelentkezést kaptunk szervizünkbe. Nem messze szervizünktől, kb. 3km-re a Fehér út-Éles sarok szögelésében egy Mercedes autónak a jobb első kerekére “ráült” az autó sárvédője. Az elmondás alapján kissé bizonytalanná vált az autó, ezért félre állt az autóval az út jobb oldalán lévő földútra. Egy kissé értetlenül álltam az eset előtt és megkérdezte, hogy elvállalnánk-e a munkát. Természetesen igent mondtam, mert érdekelt a probléma és szerettem volna segíteni.

Megbeszéltük, hogy akkor majd intézi az autó szállítását. Kiderült, hogy az autót nem lehet szállítani a normál autómentőkkel, mert az első kerék nincs a helyén és kifordult az autó alól. Egyszerűen kormányozhatatlanná vált. Nagy nehezen sikerült találni olyan szállítót, aki ezt meg tudta oldani és végre eljutott szervizünkbe az autó. Azt hittem, hogy már mindent láttam eddigi röpke 60+ évem alatt, de úgy látszik, hogy az élet mindig tartogat meglepetéseket számomra:

Az autónak a jobb első kerekénél a lengőkar az alsó gömbfej mellett a korrózió miatt eltört.

A tulajdonos az isteni gondviselésnek köszönhette, hogy nem történt nagyobb baj és csak lassan ment a délutáni araszoló forgalomban. Ha ez ne adj isten autópályán történik 130 km/h sebességnél, akkor már biztosan nem a javításáról írnék.

Az autót csak úgy tudtuk a szervizbe az emelőre állítani, hogy előtte a törött alkatrészt ideiglenesen összehegesztettük:

 

lengőkar futómű

Természetesen a még „látszólag hibátlan” bal oldali lengőkart is kicseréltük. Az élet furcsa fintora, hogy egy héttel az eset után bejelentkezett szervizünkbe egy Opel Vectra C futómű állításra. A szokásos munkafelvételi kérdések során kiderült, hogy neki is egy alkatrésze a hátsó futóműben korrózió miatt eltört. A kertbe történő beállás után kb. 8méterrel történt a baleset. Neki is szerencséje volt, mert majdnem elutazott a családjával egy közel 100km-es útra. Ha ez ott történik, akkor az ő esetét sem tudnám most leírni.

A legbosszantóbb az, hogy ez a hiba nem látható kívülről, mert ez egy négyszög formára hajtott lemezből készült. A korrózió a lemez belsejéből indult kifelé és ezért nem lehetett volna látni. A kollégákkal átbeszélve a problémát az eset tanulsága az, hogy már a legkisebb korróziós nyom esetén is ki kell cserélni az alkatrészt, mivel nem ismerjük az anyagvastagságot.

Kapcsolódó bejegyzések

Ajánlatkérés
close slider