Rejtett kopogás hallható, amit régóta senki sem tud beazonosítani?
A futómű kopogás-, rezgés- és zörejvizsgáló eszközünkkel segíteni tudunk ebben a problémában. A készülék Bluetooth vezeték nélküli technológia segítségével továbbítja a hangokat a számítógépre azonosítatlan zajok diagnosztizálásához.
Hogyan működik?
A készülékhez tartoznak érzékelők, amiket az autó bármely pontjára rögzíteni lehet. Például a futómű különböző elemeire felrögzítjük az érzékelőket, amik Bluetooth-on keresztül továbbítják a hangokat a számítógépnek. Fejhallgató segítségével valós időben külön-külön meghallgatjuk mindegyik érzékelő által kibocsátott hangot, ami ezzel párhuzamosan egy dB-t mérő diagramon kirajzolódik. Így nem csak az érzékszervünkre tudunk hagyatkozni, hanem a számok is jól mutatják melyik érzékelőnél hallható a leghangosabb kopogás, zörej, búgás.
Ha egyértelműen kiszűrhető, hogy melyik alkatrésztől ered a leghangosabb zaj, zörej vagy kopogás akkor végre elkezdhetjük célirányosan megvizsgálni az érintett részt. Előfordulhat, hogy csak egy csavar fellazulása okozza a problémát.
A legutóbbi vizsgálatunk során is pont ez történt
Egy Audinál nagyon zavaró futómű kopogás volt hallható menet közben. Először hagyományos futómű átvizsgálást végeztünk az autón, átmozgattunk minden egyes alkatrészt a futóműben, de nem tapasztaltunk sehol sem lógást. Ezután felszereltük a kopogás kereső eszközünk érzékelőit a futómű egyes elemeire. Kimentünk az autóval többszöri próbakörre és behatároltuk, hogy a bölcső bal oldalánál lehet valami probléma. Ezután visszaálltunk az aknára és egyesével elkezdtünk ráhúzni a bölcső csavarokra.
Kiderült, hogy az egyik bölcső csavar laza volt!
A hiba egyértelmű behatárolásának köszönhetően az Audi tulajdonosának nem kellett felesleges alkatrész cserélgetésbe vágni a fejszéjét. Egy alkatrészre se volt szükség csak egy csavar meghúzására, így sok idegességtől és felesleges pénzköltéstől kíméltük meg a tulajdonost.
Megbízható autószervizre van szükséged? Keress minket, kérj árajánlatot! Segítünk.
Hatalmas előnye még a futómű kopogás, zörej kereső eszköznek, hogy felvételt lehet készíteni a próbaút során hallható zajokról, amiket később nyugodt körülmények között az asztalnál ülve ki lehet értékelni.
Ha Te is hasonló cipőben jársz, több szervizt megjártál már és senki sem találta meg a kopogás, búgás forrását akkor adj nekünk egy esélyt, hogy megtalálhassuk a rejtett hibát! Ennek az a feltétele, hogy a futómű kopogást folyamatosan tudjuk produkálni a tesztelés során. Ha csak ritkán, naponta egyszer-kétszer koppan valami a futóműben, sajnos azt nem lehet egyelőre megtalálni.
A másik előnye ennek az eszköznek a KERÉKCSAPÁGY búgás beazonosítása
Addig, amíg egy “régebbi” autónál az emelőn 4. vagy 5. sebességbe kapacsolva meg lehetett pörgetni a kereket és lehetett hallani a csapágy búgást, addig egy mai korszerű autónál ez a módszer nem kivitelezhető. Abban az esetben, ha az elektronika érzékeli, hogy például az első tengelyen forognak a kerekek, de a hátsó tengelyen állnak akkor letiltja a motor fordulatszámát és így nem lehet műhely körülmények mellett felpörgetni a kerekeket. Ezeket az autókat csak a próbaút során, valós körülmények között lehet diagnosztizálni.
Egy normál átvizsgálásnál jóval időigényesebb a rejtett hiba beazonosítása, akár 1-2 órát is igénybe vehet.