Kopogó hang jön a futóműből, mi lehet az?

A futómű kopogás-, rezgés- és zörejvizsgáló eszközünkkel segíteni tudunk ebben a problémában. Hogyan működik? A készülékhez tartoznak érzékelők, amiket az autó bármely pontjára rögzíteni lehet...

Rejtett kopogás hallható, amit régóta senki sem tud beazonosítani?

A futómű kopogás-, rezgés- és zörejvizsgáló eszközünkkel segíteni tudunk ebben a problémában. A készülék Bluetooth vezeték nélküli technológia segítségével továbbítja a hangokat a számítógépre azonosítatlan zajok diagnosztizálásához.

Hogyan működik?

A készülékhez tartoznak érzékelők, amiket az autó bármely pontjára rögzíteni lehet. Például a futómű különböző elemeire felrögzítjük az érzékelőket, amik Bluetooth-on keresztül továbbítják a hangokat a számítógépnek. Fejhallgató segítségével valós időben külön-külön meghallgatjuk mindegyik érzékelő által kibocsátott hangot, ami ezzel párhuzamosan egy dB-t mérő diagramon kirajzolódik. Így nem csak az érzékszervünkre tudunk hagyatkozni, hanem a számok is jól mutatják melyik érzékelőnél hallható a leghangosabb kopogás, zörej, búgás.

Ha egyértelműen kiszűrhető, hogy melyik alkatrésztől ered a leghangosabb zaj, zörej vagy kopogás akkor végre elkezdhetjük célirányosan megvizsgálni az érintett részt. Előfordulhat, hogy csak egy csavar fellazulása okozza a problémát.

kopogó hangA legutóbbi vizsgálatunk során is pont ez történt

Egy Audinál nagyon zavaró futómű kopogás volt hallható menet közben. Először hagyományos futómű átvizsgálást végeztünk az autón, átmozgattunk minden egyes alkatrészt a futóműben, de nem tapasztaltunk sehol sem lógást. Ezután felszereltük a kopogás kereső eszközünk érzékelőit a futómű egyes elemeire. Kimentünk az autóval többszöri próbakörre és behatároltuk, hogy a bölcső bal oldalánál lehet valami probléma. Ezután visszaálltunk az aknára és egyesével elkezdtünk ráhúzni a bölcső csavarokra.

Kiderült, hogy az egyik bölcső csavar laza volt!

A hiba egyértelmű behatárolásának köszönhetően az Audi tulajdonosának nem kellett felesleges alkatrész cserélgetésbe vágni a fejszéjét. Egy alkatrészre se volt szükség csak egy csavar meghúzására, így sok idegességtől és felesleges pénzköltéstől kíméltük meg a tulajdonost.

Hatalmas előnye még a futómű kopogás, zörej kereső eszköznek, hogy felvételt lehet készíteni a próbaút során hallható zajokról, amiket később nyugodt körülmények között az asztalnál ülve ki lehet értékelni.

kopogás

Ha Te is hasonló cipőben jársz, több szervizt megjártál már és senki sem találta meg a kopogás, búgás forrását akkor adj nekünk egy esélyt, hogy megtalálhassuk a rejtett hibát! Ennek az a feltétele, hogy a futómű kopogást folyamatosan tudjuk produkálni a tesztelés során. Ha csak ritkán, naponta egyszer-kétszer koppan valami a futóműben, sajnos azt nem lehet egyelőre megtalálni.

A másik előnye ennek az eszköznek a KERÉKCSAPÁGY búgás beazonosítása

Addig, amíg egy “régebbi” autónál az emelőn  4. vagy 5. sebességbe kapacsolva meg lehetett pörgetni a kereket és lehetett hallani a csapágy búgást, addig egy mai korszerű autónál ez a módszer nem kivitelezhető. Abban az esetben, ha az elektronika érzékeli, hogy például az első tengelyen forognak a kerekek, de a hátsó tengelyen állnak akkor letiltja a motor fordulatszámát és így nem lehet műhely körülmények mellett felpörgetni a kerekeket. Ezeket az autókat csak a próbaút során, valós körülmények között lehet diagnosztizálni.

Egy normál átvizsgálásnál jóval időigényesebb a rejtett hiba beazonosítása, akár 1-2 órát is igénybe vehet.

Related Posts

Ajánlatkérés
close slider