Kerékcsapágy csere célszerszámmal

A gépjárművek kerékcsapágyai jelentős technológiai fejlődésen estek át az elmúlt években...

A gépjárművek kerékcsapágyai jelentős technológiai fejlődésen estek át az elmúlt években

Ezen fejlesztések során a kerékcsapágy egységek karbantartást nem igénylő, hosszú élettartamú részegységekké fejlődtek. Azonban ezek ki- és beszerelésekor sok minden megváltozott.
A 2. generációs előszerelt kerékaggyal rendelkező kerékcsapágy egység már nem préselhető be a külső csapágygyűrűn keresztül, ahogy ez korábban történt. A 2. generációs kerékcsapágy csere során a hibamentes préselése kritikus pontja maradt a beszerelési folyamatnak, a hosszú élettartam biztosítása érdekében mindenképpen el kell kerülni a csapágy sérülését a szerelés során. Emiatt a megfelelő beszereléshez mindenképpen megfelelő célszerszám szükséges.

Célszerszámokból mindig igyekszünk lépést tartani a rohamosan fejlődő autóiparral, hogy szakszerű munkát végezhessünk, így elkerülhető az idő előtti váratlan meghibásodás. Az egyre dráguló alkatrész árak mellett mindenkit kellemetlenül érintene, ha egy alkatrészt 1-2 évente cserélni kellene a nem megfelelően elvégzett szerelés miatt.

Elmesélek egy tanulságos történetet

Többször is felkerestek minket azzal a problémával, hogy búgó hangot hallani a futómű felől, de a kerékcsapágyat nemrég cserélték az biztos nem lehet rossz.
Az átvizsgálást egy számítógépes zörej vizsgálóval végeztük el, aminek az érzékelőit a futóműre csiptettük tetszőleges helyekre. Ez az eszköz Bluetooth-on keresztül kommunikál a számítógéppel, a hangokat egy fejhallgató segítségével valós időben vizsgáljuk, majd később a rögzített hanganyagot ismét meghallgathatjuk és a diagramon ábrázolt értékeket figyelembe véve könnyen behatárolható a hiba forrása.

Kiderült, hogy az elmúlt 1-2 évben cserélt kerékcsapágy adta a hangot.

Nagy valószínűséggel a cserét végző szerviz nem rendelkezett a megfelelő célszerszámmal, mivel ez egy 2. generációs kerékcsapágy volt, így drasztikusan megrövidült az SKF csapágy élettartama.

Az eset tanulságos

futómű kerékcsapágy célszerszám

Csábító ajánlatot kapott a másik szervizben, azért bízta meg őket a cserével. Hiába került beépítésre minőségi SKF kerékcsapágy, ha a csere szakszerűtlenül lett elvégezve célszerszám hiánya végett. A kerékcsapágy már nem volt garanciális, ezért 2 év elteltével (kb. 20.000 km futásteljesítménnyel) egy újabb csere következett, de ezúttal a cserét már mi végeztük a célszerszám segítségével. Így garantálni tudtuk a kerékcsapágy hosszú élettartamát, ami nagyon fontos szempont, mert a 2. generációs csapágyak jóval drágábbak az elődjeinél.

 

Meg tudjátok nézni hogyan is történik a használata: 2. generációs kerékcsapágy célszerszám

Related Posts

Ajánlatkérés
close slider