Fékfolyadék csere és vizsgálat csúcskategóriás Ate gépekkel

A fékfolyadék cserét 2 évente tervezd be az autód karbantartási költségeibe. Elhanyagolt fékfolyadék esetén a légtelenítő csavarok nem fognak megmozdulni, amit dobfék esetén fékmunkahenger cserével, féktárcsa esetén féknyereg cserével lehet orvosolni.

Fékfolyadék csere és vizsgálat csúcskategóriás Ate gépekkel

A fékfolyadék csere 2 évente szükséges, függetlenül a megtett km-től. Ezen kívül a fékfolyadék forráspontjának a vizsgálatával is megállapítható, hogy szükséges a csere vagy még használható problémamentesen.fékfolyadék csere

Erre a vizsgálatra lehetőséged van nálunk, amit Ate BFCS 300 prémium készülékkel végzünk. Egy pipetta segítségével mintát veszünk a fékfolyadék tartályból, amit a készülék mérőedényébe helyezünk. A vizsgálat elindításával megkezdődik a fékfolyadék melegítése, felforralása. Kb 10-15 másodperc elteltével meg is kapjuk az eredményt, amit digitális kijelzőn láthatunk. Ha 180°C alatti forráspontot mérünk, felhívjuk a figyelmedet, hogy esedékes a fékfolyadék csere.

A prémium kategóriás Ate fékfolyadék forráspont vizsgáló készülékünk sokkal pontosabban jelzi a mért értéket az alsóbb kategóriás készülékekhez képest, mivel a mérést követően digitálisan, számokkal pontosan jelzi a fékfolyadék forráspontját. Az egyszerűbb fékfolyadék vizsgáló készülékek csak piros, sárga és zöld LED-del mutatják az eredményt, ami koránt sem olyan pontos. Tapasztalatunk szerint az egyszerűbb készülékeknek elég nagy a szórása a mérési eredmények tekintetében.

Ha szervizelted vagy javíttattad már nálunk az autódat, akkor bizonyára tudod, hogy a fékfolyadék vizsgálatot minden alkalommal díjmentesen elvégezzük.
Alacsony (180°C alatti) forráspont esetén jelezzük neked, hogy esedékes a fékfolyadék csere.

Amennyiben úgy döntenél, hogy kéred a cserét, akár még aznap a szervizelést vagy javítást követően el is tudjuk végezni.

fékfolyadék, fékolaj

A csere során Ate DOT 4 SL.6 fékfolyadékot használunk minden esetben. Az SL.6 fékfolyadék a szélsőséges hidegben jellemző alacsony sűrűsége (viszkozitás) alapján különösen jól alkalmazható elektronikus szabályzású hidraulika komponensekkel rendelkező fékberendezésekhez, amelyeknél a fékezett keréken a féknyomás gyors szabályozására van szükség. Különösen a járművek túl- vagy alulkormányozottságának megakadályozására szolgáló berendezések, az ún. elektronikus menetstabilizátorok (ESP) esetében.

fékfolyadék csere, fékolaj csere
Ate FB 30 S elektromosan vezérelt készülékkel végezzük a fékfolyadék cserét, nem pedig a hagyományos fékpedált lábbal pumpálós módszerrel. A fékfolyadék tartályra rácsatlakozunk különböző adapterek segítségével, amik az autók 99%-val kompatibilisek. Ezután a géppel szabályozni tudjuk a fékfolyadék betöltésének a nyomását 0,4 bar-tól 2,2 bar-ig.

 

Elektromos autók esetén is fontos karbantartás a fékfolyadék csere.

 

A fékfolyadék cserét 2 évente tervezd be az autód karbantartási költségeibe. Elhanyagolt fékfolyadék esetén a légtelenítő csavarok nem fognak megmozdulni, amit dobfék esetén fékmunkahenger cserével, féktárcsa esetén féknyereg cserével lehet orvosolni. Egy új féknyereg ára többszöröse a fékfolyadék cserének, nem érdemes ezen spórolni.

Ha utazás közben biztonságban szeretnéd tudni a családod, jelentkezz be hozzánk fékfolyadék vizsgálatra vagy fékfolyadék cserére, mind a két folyamat megvárható.

Kapcsolódó bejegyzések

Ajánlatkérés
close slider