Így történik a fékfolyadék ellenőrzése. A motortérben lévő féktartályból kiveszünk egy kis mintát és betesszük ebbe a készülékbe, ami felforralja és kiírja a fékfolyadék állapotát. Már szemre is látszik a sötét színből, hogy már nem a legjobb az állapota.
A készülék felforralja a folyadékot és így ellenőrzi annak az állapotát. Forralás után ez a használt fékolaj 127 fokon felforrt! Ez már egy balesetveszélyes állapot. Jól látható a különbség, hogy a flakonban a világos színű az új fékfolyadék és a sötét színű a rég.
A készülék tetején a piktogramok is segítik a könnyebb megértést. A tartályban mért folyadéknak a forráspontja 180 fok felett kell lennie, ez alatt nem biztonságos, cserélni kell.
Ate gyártmányú fékfolyadék cserélő készülék, az autógyártók is ezt javasolják.
Első lépés a régi használt fékfolyadék leszívása a cserélő készülékkel.
A féktartály feltöltése az új fékfolyadékkal és a készülék csatlakoztatása.
A kerekeknél a légtelenítő csavarok meglazítása és a flakonok csatlakoztatása. Ide fogjuk kipumpálni a régi használt fékfolyadékot.
1
Ebben a palackban gyönyörűen látszik a régi és az új folyadék. A világos színű folyadék, ami alul van az az új, felül pedig a sötét színű a lecserélt régi folyadék.
– További fékjavítással kapcsolatos szolgáltatásaink –