Ha eljön a műszaki vizsga ideje, biztosan szükség lesz egy szerelőre
Egy műszaki vizsga folyamán sok mindent ellenőriznek, de amit esetleg nem, azt is ekkor érdemes megcsináltatni, hiszen úgyis hozzá kell nyúlni a járműhöz. A műszaki vizsga folyamán azt vizsgálják, hogy a jármű alapfelszereltsége és később beépített részei eleget tesznek-e az előírásoknak és megfelelően működnek-e.
Ilyenkor vizsgálják a gépjármű fékrendszerét, a lengéscsillapítókat és a felfüggesztést. A kormányberendezés és a kipufogórendszer teljes átnézése is a műszaki része. Megfelelően kell világítania minden lámpának, a szélvédőknek sérülésmentes állapotban kell lenniük. A karosszéria, a gumiabroncsok és a jármű belső terének állapotát is vizsgálják. Könnyű tehát egy apróságon is megbukni, ami miatt az egész vizsgát újra kell kezdeni és annak díját ismételten megfizetni.
Érdemes egy olyan szakembert felkeresni, aki szisztematikusan átnézi járművünket a műszaki előtt, a hibákat javítja, szükség esetén ellenőrzik a futómű beállítás helyességét és munkájáért garanciát vállal. Az elképzelhető, hogy az autószerviz azt mondja, hogy nem tud mindent maximálisan kijavítani a jármű állapota miatt, de ha egy megbízható szerelő azt állítja át kell mennie a kocsinak a vizsgán, akkor az jó esetben valóban gond nélkül teljesíti is a feltételeket.
Egy személygépjárműben több kopó és elöregedő alkatrész is található, amiknek teljesen szokványos működésük esetén is szükségessé válik cseréjük. A csereperiódus az az idő, ami alatt általában elhasználódnak ezek az alkatrészek. Egyéni használati jellemzőktől függően ezek az idők lehetnek picit hosszabbak vagy rövidebbek, de nagy csodák nincsenek, a csere ideje nagyjából ezen az időn belül eljön.
A legismertebb ilyen alkatrészek a gumiabroncs, a fékbetét vagy a motorolaj. Az olajszűrő és olajcsere, a gumik rendszeres cseréje és a fékek ellenőrzése szinte mindenkinek rutin. Csereperiódusa azonban elég sok mindennek van ezen kívül is. Ilyen többek között a gyújtógyertya, az üzemanyagszűrő, a váltóolaj, a fékfolyadék vagy a vezérműszíj is.
Korábbi bejegyzések:
- Futómű, kormány, motorolaj, hűtőfolyadék – ezek legyenek mindig rendben
- A fék javítás nem halogatható feladat
- Ami kophat, az egyszer el is kopik
- Rutin karbantartási feladatok az autón: klíma, gombátlanítás, futómű és fék
- Néhány olcsó és gyors ellenőrzés a kerékösszetartás, a klíma és fékproblémák elkerüléséért