Szakszerű fékjavítás egy becsületes szervizben II.

Szeretnéd tudni, hogy mennyi fölösleges kiadást megspórolhatsz a fékfolyadék cserével?

Nézzük a rossz oldalát a fékfolyadék csere hiányának, amivel eddig nem foglalkoztál  és amiről úgy gondoltad, hogy egy szükségtelen rossz.  Úgyse érzel még semmi hibát, akkor meg minek fizetnél érte? Biztos megint csak egy lehúzás és különben is minden autószerelő csak át akar verni. Ez volt a múlt az eddigi rossz tapasztalatod, de nálunk ettől nem kell tartanod.

Ha a fékfolyadék cserét nem végzed el időben, akkor átmenetileg megspóroltál a kocsi 9 éves koráig 3db cserét kb. 24.000 Ft értékben, miközben az autóddal mentél kb. 100-120ezer km-t. A csere hiánya miatt a munkahengerek berozsdásodnak és beszorulnak. A szoruló munkahengerek miatt a fékbetét folyamatosan hozzáér a féktárcsához és a dobhoz, ezért fokozott idő előtti betét és tárcsakopás keletkezik. A fékpedál nyúlóssá válik és nem adagolható pontosan a fékerő.

Akár 50%-al is lecsökkenhet a használati idő, ami idő előtti jelentős kiadást okozhat.

Ha pedig több év után eszedbe jut lecserélni a fékfolyadékot akkor ismét egy váratlan és jelentős kiadással szembesülhetsz. Ami a problémát okozhatja az a következő: a cseréhez meg kell lazítani a munkahengereknél lévő légtelenítő csavart, itt kell kipumpálni a régi használt fékfolyadékot.  Mivel évekig nem volt meglazítva, ezért nagy esély van rá, hogy a lazításnál beszakad. Opel  hátsó dobféknél 100% hogy beszakad, mivel alumíniumból van a munkahenger, és mint tudjuk a vas és az alumínium nem igen szereti egymást. Ha viszont ez az icipici légtelenítő csavar beszakad, akkor sajnos csak a munkahenger cseréjével orvosolható a baj.

Ez viszont megint egy váratlan és jelentős kiadás.

Hátsó fék idő előtti cseréje. Normális esetben átlag 150ezer kilométernél  lenne esedékes a komplett csere, de a mi esetünkben a fokozott kopás miatt félidőnél kell költenünk kb. 60-70.000 Ft-ot a cserére. Ha viszont csak a munkahenger cserét számolom, az is kb. 25-30.000 Ft váratlan kiadás.

Bármelyik összeget számolom, mindegyik egy váratlan és többlet kiadás mintha apránként folyamatosan karbantartottad volna az autót és időben cserélted volna a fékfolyadékot. És akkor még nem is említettem, hogy az autód soha nem volt biztonságos a vizes fékfolyadék miatt.

Következtetés: a megelőző rendszeres KARBANTARTÁS kevesebbe kerül és mindig biztonságos lesz az autód. És még egy lényeges dolog, hogy elkerülöd a váratlan jóval nagyobb kiadást és így több tízezer forintot is megtakarítasz.

Kapcsolódó bejegyzések

Leave a comment

Ajánlatkérés
close slider