Szakszerű fékjavítás egy becsületes szervizben

Tudtad, hogy a fékfolyadék csere hiánya balesetveszélyes? Amikor fékezel, és a pedált lenyomod,....

Tudtad, hogy a fékfolyadék csere hiánya balesetveszélyes?

Amikor fékezel, és a pedált lenyomod, akkor ezt a folyadékot nyomod össze. Ennek hatására a rendszer végén lévő dugattyúk elmozdulnak, a fékbetét nekinyomódik a tárcsának vagy a dobnak és a súrlódás következtében kialakul a fékhatás, ami hőképződéssel jár.
A hő pedig mint tudjuk felforralja a különböző folyadékokat, pl. a konyhában főzés során a vizet.

Na, ez az a pont, amikor az autód fékje életveszélyessé válik.

Miért? Ha kíváncsi vagy rá, akkor elmondom.

Egy új fékfolyadék forráspontja ( pl. Ate SL.6 DOT 4) általában 250-260 °C. A lekötött nedvesség hatására ( pl. 3%-os víztartalom ) ez az érték 2-3 év alatt lecsökken 180 °C alá, ez alatt balesetveszélyes lesz. Ez az érték a biztonsági határ, ami alatt cserélni kellene a fékfolyadékot! KIHANGSÚLYOZOM, HOGY CSERÉNI KELLENE, de ez az esetek többségében nem történik meg.

A tulajdonos nem tudja, a szervizek pedig meg sem említik ennek a fontosságát és sokszor el sem végzik ezt a munkát. Vagy pedig egyszerűen csak a tartályban cserélik le és átvernek , ami annyit ér mint halottnak a csók. A kerekeknél pedig, ott ahol a legfontosabb lenne nem cserélik le.

Egyszer csak egy intenzív erős vagy tartós lejtőn való fékezés hatására váratlanul beesik majd a fékpedál, nem jelez, nem kiabál előtte, hogy baj van. Ezért is hívom egyszerűen csak néma gyilkosnak a fékfolyadékot.

Miért eshet be a fékpedál?

Azért mert fékezés közben óriási hő keletkezik a féktárcsa képes felizzani és a fékfolyadékban lévő víz, gőzbuborék formájában kiválik. És mint azt a fizika órán tanultuk a gőz egy összenyomható „folyadék”. Ilyen egyszerű a dolog.

Profi, Ate fékfolyadék tesztelő műszerünkkel szervizünk díjmentesen ellenőrzi a fékfolyadék állapotát.

Műhelyünkben mértünk már 110 °C–os fékfolyadékot is autóban. Ez már majdnem a vízzel egyenértékű, ami azt jelenti, hogy nagyon hamar felforr és a fékpedál lenyomásakor egyszer csak nem tudsz majd megállni, mert beesik a pedál.

Ezért kell évente ellenőrizni a fékfolyadékot és maximum 2-3évente lecserélni.

Egy régi ügyfelemnek van egy Opel Speedster autója, és időnként kijárogatott a Hungaroringre hobbiból „versenyezgetni”. Egyik alkalommal rémülten felhívott telefonon, hogy baj van. Beesett neki a fékpedál az egyik kanyar előtt és majdnem totálkárosra törte az autóját a gumifalnál. Remélem, hogy az eddig leírtak alapján már sejted, hogy mi lehetett a hiba. Hát a fékolaj!
Lecseréltük neki a fékfolyadékot és azóta is boldogan rója a köröket.

Az a több évtizedes tapasztalatom, hogy az autók min. 70%-a rossz fékfolyadékkal közlekedik.
Ne kockáztasd a családod és mások biztonságát!

És akkor még nem is említettem Neked , hogy ezzel a karbantartással azon túl , hogy mindig biztonságos lesz az autód , MÉG PÉNZT IS SPÓROLHATSZ!

Ha szeretnéd tudni, hogy mennyi fölösleges kiadást megspórolhatsz a fékfolyadék cserével, olvasd el a cikk következő részét!

Kapcsolódó bejegyzések

Leave a comment

Ajánlatkérés
close slider