Futómű, fékek és minden egyéb ami a műszaki vizsgához kell

Futómű, fékek és minden egyéb ami a műszaki vizsgához kell

Lejárt műszakival nem közlekedhetünk és a vizsgán való megbukást sokszor nagyobb kockázatnak érezzük, mint a forgalomban való részvételt nem tökéletes műszaki állapotban lévő autónkkal, ezért ha máskor esetleg nem is, a műszaki vizsga előtt biztosan elvisszük járművünket egy szerelőhöz. A kérés ilyenkor, hogy nézze át a járművet a mester és ha biztos bukást okozó problémát lát, akkor javítsa ki azt. Persze ez sokszor működik, de az esetek többségében a folyamatos szervizelés célravezetőbb lenne. Ugyanakkor ha valóban ez az egyetlen alkalom, amikor autószerviz látja a járművet, akkor érdemes ide időzíteni a különböző karbantartási feladatokat.

Ellenőriztessük a futómű részeit és állíttassuk azt be. A futómű általános használat során is elállítódik a magyar útviszonyok közepette a rázkódástól és a sok kátyútól. A felfüggesztéseket és a futómű holtjátékát a vizsgán is megnézhetik, de a precíz beállítás inkább a mindennapi használatot szolgálja, sem mint a vizsgán való megfelelést.

A különböző folyadékszinteket és az erőátvitel elemeinek szivárgástól mentes állapotát biztosan ellenőrzik, de ebből az nem fog kiderülni, mikor történt az utolsó olajcsere a járműben. Ha máskor nem látja szerviz az autót, érdemes ezt a vizsga előtt elvégezni. A hagyományos motorolaj cseréje mellett ekkor érdemes elvégezni a néhány év alatt elöregedő és tulajdonságait vesztő más jellegű olajokat is. Ilyen lehet például a fékolaj vagy a váltóolaj.

Az automata váltóban található olaj cseréje több szempontból is macerás. Ritkábban, egyes gyártók szerint soha nincs rá szükség. A művelet gyakran csak a teljes rendszer szétszerelésével végezhető el, vagy a művelet közben a régi olaj java a rendszerben marad. A teljes automata váltó olajcsere rendszerint csak erre kialakított gépekkel végezhető el. A csere nagyjából 60-80 ezer kilométer megtétele után esedékes akkor is, ha arról a gyár azt állította, hogy az autó teljes élettartamáig kitart. Az ellentmondás ott keletkezik, hogy a gyár elképzelt ideális élettartama és a felhasználói igények nem vágnak egybe. Az autómataváltó tehát nem jelenti azt, hogy a váltóolaj cserével többé nem lesz gondunk.

Korábbi bejegyzések:

Ajánlatkérés
close slider